«ایران» از واکنش ستاد حقوق بشر ایران به گزارش کمیته حقیقت‌یاب گزارش می‌دهد

وارونه نمایی بدون مبنای حقوقی!


چند روز پس از انتشار گزارش سیاسی و غیرواقعی کمیته موسوم به حقیقت‌یاب، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای، به گزارش غربی‌ها در ارتباط با اغتشاشات پاییز سال قبل واکنش نشان داد. ستاد حقوق بشر کشورمان گزارش کمیته حقیت‌یاب را غیرمستند و فاقد هر گونه مبنای موجه حقوقی خواند و تأکید کرد که این گزارش عمیقاً منطبق بر اهداف سیاسی برخی از کشورهای غربی است.
 
بانیان هیأت، ناقضان اصلی حقوق ملت ایران
طبق گزارش ستاد حقوق بشر قوه قضائیه کشورمان، کمیته حقیقت‌یاب غرب درباره اغتشاشات سال گذشته در نتیجه لابی‌گری‌ها و بده‌بستان‌های سیاسی برخی کشورهای غربی ایجاد شد و گزارش آن تحت فشار این کشورها به نگارش درآمده و نقش اصلی در این کارزار سیاسی را نیز دولت آلمان بر عهده داشته است. ستاد حقوق بشر در ادامه ضمن بازخوانی اقدامات ضدایرانی آلمان، بخصوص در دوران جنگ تحمیلی، دولت این کشور را فاقد صلاحیت رسیدگی به مسأله حقوق بشر در ایران دانست.
میزبانی از گروهک‌های تجزیه‌طلب و سازمان تروریستی منافقین توسط اروپایی‌ها نیز موضوع دیگری است که ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به آن اشاره و تأکید کرده است:«کشورهای غربی که به طرق مختلف، بهشت امنی را برای گروهک‌های تروریستی فراهم و به تداوم اقدام‌های وحشیانه، خرابکارانه و بی‌کیفرمانی آنان کمک می‌کنند، اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای برقراری امنیت و مقابله با آشوبگران و فعالیت‌های تخریبی و تروریستی در جریان اغتشاشات سال گذشته را برنتافته و آن را جنایت علیه بشریت قلمداد کرده‌اند!»
 
نسل‌زدایی در فلسطین با حمایت مدعیان حقوق بشر
حمایت دولت‌های غربی از رژیم‌صهیونیستی و سکوت آنها درقبال نسل‌کشی مردم فلسطین توسط صهیونیست‌ها، نکته دیگری بود که ستاد حقوق بشر کشورمان به آن اشاره کرد.
در بیانیه ستاد حقوق بشر آمده است: در شرایطی که رژیم‌صهیونیستی با شهادت بیش از ۳۰ هزار نفر و مجروح و مصدوم کردن بیش از ۷۲ هزار انسان بی‌گناه در غزه، مرتکب جنایات گسترده‌ای علیه مردم بی‌دفاع شده و دست به جنایت جنگی، نسل‌زدایی و پاکسازی قومی و نژادی زده و تمامی اصول حقوق بشردوستانه بین‌المللی و حقوق بین‌الملل را به طور جدی نقض کرده است، مدعیان حقوق بشر از کشورها و سازکارهای بین‌المللی مربوطه، ناتوان از هر گونه اقدامی بوده و حتی جسارت ندارند این وضعیت را جنایت علیه بشریت بنامند، اما این مدعیان به بهانه فوت یکی از شهروندان ایرانی که در هر کشوری ممکن است روی دهد، خود را مدافع حقوق ملت ایران و زنان و کودکان ایرانی معرفی می‌کنند و تمامی ظرفیت‌های خود از قبیل مداخله در امور داخلی ایران، تحریک و حمایت از آشوب و تخریب، ایجاد سازکار نظارتی حقوق بشری، صدور قطعنامه و هدایت تولید گزارشات سیاسی و دروغین را فعال می‌کنند.
 
ناآرامی‌های ۱۴۰۱، پروژه از پیش برنامه‌ریزی شده علیه ایران
بنا بر گزارش ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، ایجاد کمیته حقیقت‌یاب اروپایی‌ها بر این فرض مغرضانه استوار بوده که جمهوری اسلامی ایران سال گذشته با یک‌سری تجمعات مسالمت‌آمیز مواجه بوده و نباید اقدامی در راستای برقراری امنیت و مقابله با آشوبگران انجام می‌داد! این در حالی است که کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ در یافته‌های گزارش خود که نسخه‌ای از آن در اختیار ستاد حقوق بشر نیز قرار گرفته، اعلام کرده است:«جمهوری اسلامی ایران سال گذشته با تجمعات مسالمت‌آمیز مواجه نبوده، بلکه صدمات زیاد به نیروهای مجری قانون، خسارات بالای وارده به اموال و اماکن خصوصی و عمومی، آشوب‌های سازمان‌یافته و دخالت و حمایت برخی کشورهای خارجی از آشوبگران و تحرکات و خرابکاری‌های آنها حاکی از این است که ایران با اغتشاشات تمام‌عیار مواجه بوده است که با هوشیاری مردم شریف و عدم همراهی با اغتشاشگران، در حصول به اهداف خود ناکام ماندند.»
ستاد حقوق بشر کشورمان تصریح کرده است: داده‌ها و اطلاعات موجود و شواهد و قرائن نشان می‌دهد مخالفان ایران از مدت‌ها قبل مترصد بهانه‌ای برای بحران‌زایی در کشور بوده‌اند، لذا در کمترین زمان ممکن پس از پخش خبر فوت خانم مهسا امینی، وارد مرحله موج‌آفرینی شده و با به دست گرفتن فضای تبلیغاتی، پروژه خود را با محوریت شعار زن، زندگی، آزادی آغاز کردند.
هدایت جریان آشوب در ایران توسط سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، موضوعی بود که وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه نیز سال گذشته بر آن تأکید داشتند. در بیانیه تبیینی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان که در آبان‌ماه سال گذشته منتشر شد، آمده بود: مستندات اطلاعاتی موجود نشان می‌‌دهد سرویس جاسوسی سیا (C.I.A) با همکاری سرویس‌های جاسوسی هم‌پیمان و نیابتی‌های مرتجع، پیش از آغاز آشوب‌ها، برای راه‌اندازی یک غائله سراسری در ایران با هدف ارتکاب جنایت علیه ملت بزرگ ایران و تمامیت ارضی کشور و نیز زمینه‌سازی برای تشدید فشارهای خارجی، طراحی مبسوطی به‌ عمل آورده بودند.
 
حضور پررنگ گروهک‌های تروریستی در اغتشاشات
بنا بر گزارش ستاد حقوق بشر و پیش‌تر بیانیه‌های تبیینی نهادهای اطلاعاتی کشورمان، در جریان اغتشاشات ۱۴۰۱ گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریستی نقش پررنگی در ایجاد آشوب و ناامنی داشتند.
بازداشت بیش از ۵۰ نفر از عوامل و مرتبطان سازمان منافقین، بازداشت بیش از ۷۷ نفر از عوامل گروهک‌های تروریستی اعم از کومله، دموکرات، پاک و پژاک، دستگیری ۵ عضو گروهک‌های تکفیری تروریستی همراه با ۳۶ کیلوگرم مواد منفجره و بازداشت 9 تبعه بیگانه از اتباع برخی کشورهای غربی در صحنه ناآرامی‌ها، از جمله مواردی است که در بیانیه ستاد حقوق بشر به آن اشاره شده است.
اتکای کمیته موسوم به حقیقت‌یاب غربی‌ها به منابع غیرموثق و ژورنالیستی و بی‌توجهی عامدانه به گزارشات رسمی کشور و همچنین بی‌توجهی عامدانه کمیته حقیقت‌یاب به خشونت گسترده اغتشاشگران علیه مردم عادی، اموال عمومی و نیروهای حافظ امنیت نیز از دیگر مواردی است که در گزارش ستاد حقوق بشر به آن اشاره شده است.
در نهایت و با توجه به موارد بالا، ستاد حقوق بشر در پایان گزارش خود نوشت: گزارش هیأت به اصطلاح حقیقت‌یاب کاملاً فاقد وجاهت قانونی و حقوقی بوده و از اعتبار خارج می‌باشد و جمهوری اسلامی ایران کاملاً آن را رد می‌‌کند. این هیأت که توسط برخی کشورهای غربی بویژه آلمان و با پول اهدایی آنها در آذرماه ۱۴۰۱ و پس از شکست پروژه بی‌ثبات‌سازی داخلی ایران ایجاد شد، با انتشار مجموعه‌ای سازمان‌یافته از تحریف واقعیات و دروغ‌پردازی‌ها، نه تنها حقیقت‌یابی نکرده، بلکه حقایق را به شکل هدفمندی وارونه نیز جلوه داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی