صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

واکنش سرمربی تیم والیبال چادرملو با صعود به پلی‌آف

کامبیز یعقوبی: برای هر تیمی خطرسازیم

مهری رنجبر
خبر‌نگار

چادرملوی اردکان، تیم تازه‌وارد، به لیگ برتر والیبال نیامده، خودش را به ۸ تیم پلی‌آفی رساند. تیمی که دور مقدماتی لیگ برتر هم کم تیم‌های مطرح را اذیت نکرد، تا جایی که کامبیز یعقوبی سرمربی چادرملو معتقد است: «برای هر تیمی خطرساز هستیم.» تیم او اما با هشتمی در پلی‌آف به مصاف فولاد سیرجان، صدرنشین دور مقدماتی می‌رود.

تیم تازه‌وارد شما به لیگ برتر نیامده، تا اینجا با صعود به پلی‌آف نتیجه خوبی گرفته، نه؟
دقیقاً، ما با اینکه امسال از لیگ یک به لیگ برتر رسیدیم و نسبت به بقیه تیم‌ها محدودیت سهمیه‌ای داشتیم، اما نتیجه خوبی گرفتیم. در واقع ترکیب تیم ما با صعود به لیگ برتر، ۹۰ درصد تغییر کرد. آن هم با بازیکنان جدیدی که گرفتیم، وقتی تیمی تغییرات زیادی دارد، زمان زیادی برای هماهنگی لازم دارد، درست برخلاف تیم‌هایی مثل پیکان، شهداب یزد و…، آنها نهایت 6-5 بازیکن را عوض می‌کنند.
صعود به پلی‌آف لیگ برتر جزو اهداف شما بود؟
هدفگذاری اول ما تثبیت جایگاه تیم در لیگ برتر بود و بعد نیم‌نگاهی هم به پلی‌آف داشتیم. خدا را شکر که هر دو هدف تحقق پیدا کرد. از این بابت باشگاه و مدیر عامل خوشحال هستند.
هفته آخر دور مقدماتی لیگ برتر، جنگ برای سهمیه آخر و تثبیت جایگاه بهتر بود، تیم شما چطور مقابل طبیعت باخت؟
ما حضورمان در پلی‌آف قطعی شده بود و دنبال جایگاه بهتر بودیم. اما این بار هم بدشانسی دست از سر ما برنداشت و همان پوئن ست اول پای پشت‌خط‌زن ما پیچ خورد و با این اتفاق به هم ریختیم، وگرنه باید ست اول را می‌بردیم. با مصدومیت پشت‌خط‌زن فشار زیادی به بقیه بچه‌ها آمد و نشد که توانایی تیم را نشان دهیم و باختیم.
پس با هشتمی در جدول، به سخت‌ترین قرعه در پلی‌آف خوردید.
دقیقاً. تیم ما با هشتمی جدول رده‌بندی، در پلی‌آف به فولاد سیرجان صدرنشین خورد. البته ما دور مقدماتی تقریباً با شکست تیم‌های خوب، نشان دادیم که پتانسیل بالایی داریم. اما فولاد سیرجان از اول صدرنشین جدول بوده و بازیکنان بزرگ و ملی‌پوش زیادی دارد. تیمی قدرتمند که با هدف قهرمانی بسته شده است. البته ما هم نشان دادیم که در روزهای اوج برای هر تیمی خطرساز هستیم.
درست است که فولاد سیرجان قدرتمند است اما تیم شما چیزی برای از دست دادن ندارد.
تیم‌های بزرگ معمولاً در مرحله پلی‌آف فشار زیادی را تحمل می‌کنند. ما هم سعی می‌کنیم بازی خودمان را به رخ رقیب بکشیم. البته به شرطی که مصدومیت و بدشانسی تکرار نشود.
دلیل آسیب‌دیدگی بازیکنان شما به خاطر عدم آمادگی جسمانی بود یا فشردگی بازی‌ها؟
بازیکنان ما با وجود مربی تخصصی بدنسازی مشکل بدنی ندارند. متأسفانه اتفاقات بد ورزشی رخ می‌دهد و قابل پیش‌بینی هم نیستند. بازیکنان ما در جریان بازی مصدوم شده‌اند که همین مسأله ما را خیلی عقب انداخت، آن هم با وجود محدودیتی که داشتیم و نمی‌توانستیم هر بازیکنی را بگیریم، با مصدومیت دو بازیکن، دست ما بسته می‌شود.
با برگزاری بازی‌های پلی‌آف و دور نهایی در تهران موافق هستید؟
به نظرم برگزاری بازی‌های تیم‌ها در شهرهای‌شان بهتر است، چرا که باشگاه‌ها تیمداری می‌کنند که مردم شهرشان از تماشای بازی‌ها لذت ببرند، اما به شرطی که تیم‌ها ویدیو چک و امکانات لازم را فراهم کنند، ولی وقتی ویدیو چک در شهرستان‌ها نیست، سالن فدراسیون مجهز به ویدیو چک بهترین گزینه میزبانی است. جایی که بازی‌ها بدون حرف و حدیث برگزار می‌شود.
داوری در دور مقدماتی چطور بود؟
من بارها گفته‌ام که در والیبال به خاطر سرعت بالای توپ و سرعت بازی، ممکن است برای داور خطای دید پیش بیاید، بنابراین ویدیو چک مهم‌ترین ابزار داوران والیبال است، اگر نباشد والیبال ما مثل فوتبال در نبود VAR ضرر می‌کند. ما در فوتبال VAR نداریم و به خاطر همین تیم فولاد سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا ضربه خورد، در حالی که وقتی VAR باشد بازیکن یکسری خطاها را انجام نمی‌دهد، ویدیو چک هم در والیبال همین نقش را دارد، نباشد والیبال ایران کم‌کم عقب می‌افتد، چرا که یکسری از خطاها مثل فول پایا فول تور از چشم داور دور می‌ماند، اما از ویدیو چک نه.
پلی‌آف از فردا شروع می‌شود، شما فرصت زیادی برای ریکاوری ندارید نه؟
آخرین بازی دور مقدماتی لیگ یکشنبه بود و ما دیروز ریکاوری داشتیم و امروز هم برای بازی اول پلی‌آف در فردا شب تمرین داریم، پنجشنبه بازی نداریم دوباره جمعه شب بازی دوم ماست.

جستجو
آرشیو تاریخی