چالش‌های استقلال برای دربی

ذهن‌خوانی اوسمار و خنثی‌سازی کناره‌ها

استقلال برای موفقیت در دربی پایتخت با چالش‌های متفاوتی روبه‌روست و جواد نکونام و شاگردانش کار ساده‌ای برابر رقیب آماده نخواهند داشت.  پرسپولیس با اوسمار پنج مرتبه به میدان رفته و پس از باخت به آلومینیوم در هفته شانزدهم، چهار بازی رسمی بعدی‌اش در لیگ و جام حذفی را با برد پشت سر گذاشت و موفق به زدن 10 گل شد. آنها سه بار نیز دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند. تفکرات تهاجمی این سرمربی برزیلی و همچنین غبارآلود بودن سیستم فکری‌اش باعث شده تا آبی‌ها نیازمند یک آنالیز فوق‌العاده دقیق، موشکافانه و همراه با جزئیات باشند. پس نخستین چالش نکونام برای این دیدار، آنالیز دقیق ذهن اوسمار و پیش‌بینی سورپرایزهای احتمالی او خواهد بود. مهدی ترابی در پرسپولیس نقشی تقریباً آزاد دارد و به مناطق مختلف زمین سرک می‌کشد. فرم بازی او به گونه‌ای است که می‌تواند تمام عناصر ساختار تدافعی آبی‌پوشان را درگیر کند. بجز او باید از دو بازیکن درخشان در دربی‌های پایتخت هم یاد کنیم. عیسی آل کثیر و امید عالیشاه احتمالاً زوج خط حمله تیم اوسمار را تشکیل می‌دهند. آنها سابقه گلزنی برابر استقلال را در کارنامه خود دارند و از یک لحظه غفلت، گل خواهند ساخت. باید دید و به انتظار نشست که بجز سیلوا و سهرابیان، چه کسی مدافع سوم استقلال در این مسابقه خواهد بود.
 ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند مدعیان حضور در زمین برای این پست هستند. به گزارش فوتبال 360، در سوی مقابل استقلال بارها از روی ضربات ایستگاهی موفق به زدن گل شده است. تلاقی نقطه‌ضعف پرسپولیس با نقطه‌قوت استقلال می‌تواند امتیازی ویژه برای نکونام و شاگردانش باشد تا بتوانند از این طریق به دروازه حریف قدرتمند خود برسند.
گوستاوو بلانکو گزینه اول خط حمله است. بازیکنی که از سرعت بالایی برخوردار نیست اما توانایی بالایی در نبردهای هوایی دارد. جلال‌الدین ماشاریپوف و حتی مهرداد محمدی نیز در قامت مهاجم سایه می‌توانند تکنیک و سرعت را به فاز تهاجمی اضافه کنند. باید دید نکونام برای حمله به این منطقه حساس، چه طرح و برنامه‌ای دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی