صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

ایسنا

  علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به مطالبات مطرح شده در خصوص تالاب‌ها و حقابه‌های آنها، گفت: ما تالاب‌ها را به امید بارندگی‌ها رها نکردیم و بعد از پیگیری‌های متعدد، وزارت نیرو را پای کار آورده‌ایم و آنها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که بعد از آب شرب حتماً حقابه محیط زیستی به رودخانه‌ها اختصاص یابد.

 

ایرنا

   نادر سحرخیز، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان رامسر، ظرفیت اقامتی رامسر را با ۱۵ درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته، در زمان حاضر ۱۳۰ هزار نفر شب اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به وسعت و جمعیت شهرستان در میان شهرهای مازندران آمار بسیار خوبی برای استقبال از مسافران نوروزی به شمار می‌رود.

 

ایسنا

   محمدعلی فخاری، مدیر کل دفتر جنگلداری و امور بهره‌برداری سازمان منابع طبیعی کشور گفت: با وجود آسیب‌ها، داده‌ها نشان از وضعیت مناسب جنگل‌های شمال دارد.

 

ایرنا

  حسین ایزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از پر شدن ظرفیت تخت‌های برخی مراکز اقامتی خبرداد و گفت: در حال حاضر و چند روز مانده به تعطیلات عید نوروز، ظرفیت پذیرش در اقامتگاه‌های بومگردی مازندران پر شده است و در حال حاضر ۳۸۲ واحد بومگردی استان برای تعطیلات پیش رو رزرو شده‌اند و جایی برای پذیرش مسافر در این اقامتگاه‌ها وجود ندارد، البته درتلاش هستیم امکانات اقامتی بیشتری برای مردم فراهم شود.

 

ایسنا

  سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ضمن بیان اینکه خرید و فروش لاک‌پشت آبی، مار آبی و سمندر لرستانی در کنار اقلام سفره هفت‌سین جرم است، با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه سوری تأکید کرد: روشن کردن آتش در جوار مناطق چهارگانه ممکن است باعث وقوع حریق و آسیب رسیدن به گونه‌های گیاهی و جانوری شود.

 

میراث آریا

   محمد صلحی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نیر از برگزاری آیین چشمه‌باشی در آخرین چهارشنبه سال خبر داد.

 

تسنیم

  حسین ایزدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ساعت کاری موزه‌های دولتی مازندران در ایام تعطیلات نوروزی از ساعت ۱۰ تا ۲۱ است و موزه‌ها از ۲۵ اسفند به روی علاقه‌مندان باز است.

 

ایرنا

   مهدی ادیبان، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مجموع قنات‌های تاریخی جزیره به ثبت ملی رسید، گفت: تعداد اثرهای تاریخی ثبت ملی شده در کیش به هشت فقره رسید.

 

میراث آریا

  منصور مهرزاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: رفاه و امنیت گردشگران در سفرهای نوروزی باید در اولویت فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان باشد.

 

ایرنا

  غرب مازندران با برخورداری از جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی و تاریخی به اذهان صاحبنظران امر، اطلس تمام نمای گردشگری ایران است که هر بیننده‌ای با دیدن این اقلیم بی‌بدیل محو زیبایی‌های آن می‌شود.

 

میراث آریا

   سید جواد موسوی، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: با هدف خدمت‌رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی ورودی به استان خراسان رضوی، از ۲۵ اسفند ۱۷ ایستگاه استقبال در جاده‌ها و محورهای اصلی استان راه‌اندازی خواهد شد و تا پایان ایام نوروز خدمت‌رسانی را انجام خواهند داد.

جستجو
آرشیو تاریخی