صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

رتبه نخست خوزستان در توزیع
کود شیمیایی
اهواز- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: استان خوزستان با توزیع بیش از ۳۶۵ هزار تن انواع کود شیمیایی، رتبه نخست کشور را برای توزیع کود کسب کرده است.
سیدعلی موسوی افزود: کود یکی از نهادهای بسیار مهم و تأثیرگذار در کمیت و کیفیت بخش کشاورزی است.وی گفت: استان خوزستان در بسیاری از محصولات اساسی، رتبه‌های نخست کشوری را کسب کرد و بیش از ۱۷ درصد از محصولات اساسی کشور در خوزستان تولید می‌شود.
موسوی اظهار کرد: استان خوزستان در حال حاضر نسبت به ۳۲ استان کشور رتبه نخست را از نظر درصد سهمیه توزیع کود به خود اختصاص داده و هشت درصد بیشتر از سهمیه، کود توزیع کرده است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خوزستان افزود: سهمیه‌ای که وزارتخانه برای توزیع کود در خوزستان تعیین کرده بود ۳۴۰هزار تن بود که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۵ هزار تن بیشتر از سهمیه مصوب کود توزیع شده است.
وی با بیان اینکه این افزایش کود در کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی تأثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۸۱هزار تن کود اوره، ۵۸ هزار و ۵۰۰ تن کود فسفاته و ۲۶ هزار تن کود پتاسه در استان خوزستان توزیع شده است.
سالانه افزون بر ۱۷.۸ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در خوزستان تولید می‌شود.

پایان رنج بی‌آبی ۱۹۰ خانواده روستایی در هرمزگان
بندرعباس - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه روستای «سرخور ملو» بندرلنگه پیش از این بدون شبکه آبرسانی بود و از محل برکه‌ها تأمین آب می‌شد، گفت: با اقدامات شرکت آبفا، این روستا به آب آشامیدنی پایدار دست یافت.
عبدالحمید حمزه‌پور در حاشیه اتمام عملیات آبرسانی به روستای سرخور ملو افزود: برای تکمیل این طرح اعتباری افزون ‌بر ۶۵ میلیارد ریال هزینه شده و جمعیتی افزون‌ بر ۱۹۰ نفر به آب آشامیدنی دست یافتند.
وی در تشریح حجم عملیات این طرح نیز بیان کرد: محل تأمین آب این روستا از طریق احداث تأسیسات شیرین‌سازی آب دریا صورت گرفته که برای دستیابی اهالی سرخور ملو به آب آشامیدنی پایدار، سه کیلومتر خط انتقال، ۲ کیلومتر شبکه توزیع اجرا و پنج حوضچه نیز احداث شده است.
روستای سرخور ملو با جمعیت بیش از ۱۹۰ نفر در ۱۵ کیلومتری غرب بندرلنگه واقع شده و یکی از بنادر استان هرمزگان است.

 آغاز ممنوعیت صید ماهی
در خوزستان
اهواز –اداره کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صید ماهی در رودخانه‌ها و تالاب‌های خوزستان همزمان با فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان ممنوع شد.
 در این اطلاعیه اعلام شده که هرگونه صید، حمل، عرضه و فروش ماهی رودخانه‌ای طبق مقررات حفاظت محیط‌زیست از ۲۰ اسفند جاری تا تاریخ صدور مجوز صید در سال۱۴۰۳ که مقارن با فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان است در همه منابع آبی شهرستان‌ها اعم از رودخانه، تالاب، دریاچه و آب‌بندهای طبیعی و... ممنوع است.
 در این اطلاعیه از صیادان خواسته شده که به‌منظور حفظ ذخایر آبزیان و منابع طبیعی خدادادی در فصل ممنوعه از هرگونه فعالیت صید و صیادی خودداری کنند.

کوچ زنبورستان‌ها بدون مجوز ممنوع است
خرم آباد - معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کوچ زنبورستان‌ها به سایر استان‌ها بدون مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است.
صادق اسداللهی افزود: کوچ زنبورستان‌ها از استانی به استان دیگر مستلزم ارائه گواهی بهداشتی دامپزشکی معتبر از استان مبدأ توسط متقاضی است.
وی افزود: مد یریت جهاد کشاورزی شهرستان مبدأ پس از وصل درخواست زنبوردار، متقاضی کوچ را با تعیین مقصد کوچ به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مقصد معرفی و رونوشتی از معرفی‌نامه صادره را جهت برنامه‌ریزی و اطلاع به معاونت بهبود تولیدات دامی استان مقصد ارسال می‌کند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان  تصریح کرد: در صورتی که درخواست اسکان کلنی زنبورعسل در یک منطقه توسط دو زنبوردار در یک زمان به شهرستان مقصد برسد، اولویت با زنبوردار دارای سابقه اسکان در آن منطقه خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی