صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مجمع استانداران برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دولت سیزدهم اعلام آمادگی کرد

استانداران سابق سراسر کشور به همراه نمایندگان مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و مؤسسه ایتان، با ارائه پیشنهاداتی برای بهبود شرایط کشور، از آمادگی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دولت سیزدهم خبر دادند.
حسین طاهری، استاندار سابق تهران در جلسه اعضای مجمع استانداران ادوار که روز گذشته در مرکز بررسی‌های استراتژیک برگزار شد، استانداران را حافظه تاریخی نظام دانست وعنوان کرد: زمینه ارائه تجربیات ۳۰۰ عضو مجمع استانداران به دولت، فراهم است.حمید حاجی‌عبدالوهاب، استاندار سابق سمنان و استان مرکزی نیز گفت: یکی از دلایلی که ما دچار ضعف‌های نظارتی، کندکاری و موازی‌کاری هستیم این است که بعضاً رابطه صمیمانه و مؤثری بین وزرا، مدیران و بدنه کارکنان وجود ندارد. به رئیس محترم جمهور پیشنهاد می‌کنم که به مدیران دستور بدهد یک ارتباط عاطفی با کارکنان خود ایجاد کرده و برای آنها وقت بگذارند.
 بانک اطلاعاتی مدیریت کشور
در اختیار دولت قرار می‌گیرد
اصغر ابراهیمی‌اصل، استاندار سابق ایلام و آذربایجان شرقی، در این نشست اظهارداشت: مجمع استانداران بانک اطلاعاتی منحصربه فردی را از مدیریت کشور در ادوار مختلف در اختیار دارد و جلسات مطالعاتی در زمینه راهبردهای اصلی نظام به شکل همفکری به‌طور ماهانه در این مجمع برگزار شده که خروجی آن در اختیار رهبرمعظم انقلاب و دولت قرار می‌گیرد.غلام‌عباس زارع میرک‌آباد، استاندار اسبق کرمان، کرمانشاه و اصفهان نیز با اشاره به اینکه بعضی از رؤسای جمهور پیشین اعتقادی به مرکز مشاوره نداشتند، گفت: مرکز بررسی‌های استراتژیک باید به عنوان مغز متفکر رئیس‌جمهور فعالیت کرده و به دولت کمک فکری بدهد.علیرضا شیخ‌عطار، استاندار سابق کردستان و آذربایجان غربی هم گفت: همچنان بزرگترین تهدیدها از ناحیه خارج است اما متأسفانه بجز وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی هیچ نهاد دیگری در داخل کشور برای سیاست‌گذاری خارجی طرحی ندارد. هرچند باید در نظر داشت که دوران جنگ سخت به سر آمده و امروز دوران جنگ نرم است و در این میان بهترین ابزار در این جنگ، فضای مجازی است.محمدحسن نجفی قدسی، استاندار اسبق تهران نیز طی سخنانی گفت: برای حل مشکلات کشور، رفتن به سمت روستاشهرها به جای شهرک‌سازی و همچنین به حرکت مردمی سازمان یافته نیاز داریم. باید به مساجد به عنوان یک پایگاه استراتژیک نگاه کرد.

راه‌اندازی مرکز مشاوره‌های فنی و اقتصادی استان و تقویت کمیته‌های استانی
اسماعیل نجار، استاندار سابق کردستان و کرمان
طی سخنانی عنوان کرد: ما در مجمع استانداران ادوار کمیته‌های استانی داریم و می‌توانیم از این کمیته‌ها برای کمک به حل مشکلات استانی استفاده کنیم.سیدمحسن خردمند استاندار سابق ایلام و هرمزگان در این جلسه اظهارداشت: ما در اوایل انتخابات در نخست‌وزیری مرکز مشاوره‌های فنی و اقتصادی داشتیم که متأسفانه جای آن همچنان خالی است. یکی از مشکلات ما این است که اطلاعات‌مان به روز نیست و باید یک مرکز با حضور افراد اجرایی که دغدغه‌های به‌روز دارند راه‌اندازی شود.محمود اشجع، استاندار سابق سیستان و بلوچستان هم عنوان کرد: سیستان و بلوچستان زمینه‌‌‌های کمتری نسبت به دیگر استان‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته، اما دولت کارهای زیادی را در این استان انجام داده است. به‌طوری که نخستین برنامه‌ریزی منطقه‌ای در این استان تبیین شده و لازم است این طرح در دیگر استان‌ها هم اجرایی شود. محمدرضا پویافر، دبیر جلسه، در پایان این نشست ضمن قدردانی از اعلام آمادگی استانداران ادوار برای همیاری و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دولت سیزدهم اظهارداشت: لازم است در این مرکز از ظرفیت و تخصص استانداران ادوار برای ارائه پیشنهادهای راهبردی و کمک به سیاست‌گذاری کلان کشور، استفاده بهینه شود و پیشنهادات ارائه شده استانداران به رئیس‌جمهور محترم ارائه شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی