از گوشه و کنار ایران

فروش وام ازدواج، ترفندی برای کلاهبرداری
مرد کلاهبردار که با ترفند‌ فروش وام ازدواج از متقاضیان کلاهبرداری می‌کرد در تبریز دستگیر شد.
محبوب علیلو، دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی گفت: فردی از طریق فروش وام ازدواج کلاهبرداری کرده و در ازای آن وجه نقد و چندین فقره چک دریافت می‌کرد و از مکان متواری می‌شد. این متهم سپس با ترفند‌های مختلف چک‌ها را به نام دیگران انتقال می‌داد و علاوه بر بردن مال افراد، آنها را بدهکار نیز می‌کرد.
دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی افزود: فرد کلاهبردار که دارای شاکی‌های متعدد بود با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و به زندان تبریز تحویل شد.وی با بیان اینکه همدستان وی نیز دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند، تأکید کرد: اگر متقاضیان قبل از هر گونه خرید و فروش یا ارائه مدارک شناسایی اقدام به تحقیق و استعلام صحت وجود وام از طریق بانک مربوطه کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری‌ها پیشگیری می‌شود.
 
 همدستی مادر و خاله برای قتل پسر معلول
زن جوانی که با همدستی خواهرش پسر ۱۱ ساله معلول خود را در خرم‌آباد به قتل رسانده بود دستگیر شد.
 سرهنگ عبدالرضا رخشان، رئیس پلیس آگاهی لرستان گفت: این پسربچه که معلول ذهنی و جسمی بود، چند روز قبل با همدستی مادر و خاله‌اش به قتل رسیده و متهمان با رها کردن جسد پسربچه در خانه گریخته بودند. همسایه‌های این خانه که متوجه ماجرا شده بودند با اطلاع از این جنایت موضوع را به پلیس اعلام کردند و در کمتر از چند ساعت مادر و خاله مقتول دستگیر شدند و در اعترافات اولیه به قتل پسربچه به وسیله خوراندن داروی بی‌هوشی و سپس خفه کردن اعتراف کردند.رئیس پلیس آگاهی لرستان تصریح کرد: مادر مقتول انگیزه خود را از قتل فرزندش خسته‌ شدن از وضعیت وی و ناتوانی در نگهداری و هزینه‌های او اعلام کرد. وی اعتراف کرد که با کمک خواهرش نقشه را طراحی و اجرا کرده‌اند. این پرونده برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.
 
3 کشته در تصادف پژو و کامیون
 برخورد پژو ۴۰۵ با کامیون در محدوده پل بهادر‌آباد کهنوج 3 کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.
به گزارش هلال‌احمر استان کرمان، این حادثه بامداد جمعه در کیلومتر ۷۰ جاده رودبار جنوب به ایرانشهر اتفاق افتاده است.بر اساس این گزارش، با توجه به درخواست آتش‌نشانی برای پشتیبانی، بلافاصله یک تیم امداد و نجات هلال‌احمر به محل حادثه اعزام و پیکر جانباختگان از درون خودرو بیرون کشیده شد.
 
 مصدوم شدن مادر و 3 فرزند
در انفجار مواد محترقه
 انفجار مواد محترقه در خانه‌ای واقع در شهرک آیت‌الله مدنی شهر همدان چهار مجروح برجا گذاشت.
دکتر محمدرضا شکوهی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: مجروحان شامل دختر ۶ ساله، پسر ۱۵ و ۱۶ ساله و بانوی ۳۷ ساله هستند. به دنبال گزارش این موضوع به اورژانس، ۲ دستگاه آمبولانس از شهرک مدنی و فرهنگیان به محل حادثه اعزام و مجروحان به بیمارستان بعثت شهر همدان منتقل شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌دهد علت حادثه انفجار مواد محترقه در خانه بوده است. شدت انفجار موجب صدمه به چشم و سوختگی سر و صورت مجروحان شده و با اعلام شدت سوختگی ۴۰ درصدی، احتمال بستری مجروحان در بخش سی‌سی‌یو زیاد است.
دکتر شکوهی افزود: از ابتدای اسفند‌ماه تاکنون ۶ نفر بر اثر انفجار ترقه دست‌ساز حین ساخت مصدوم شده‌اند.
 
مخاطره قلیان‌کشی پشت فرمان خودرو
سرهنگ علیرضا شائینی، فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از توقیف یک دستگاه خودروی وانت به علت استعمال قلیان توسط راننده در حین رانندگی خبر داد. مأموران پلیس راهور شهرستان شاهرود با رصد رفتارهای مخاطره‌آمیز رانندگان متخلف در حاشیه شهرستان به یک دستگاه خودروی وانت که تعادل مناسبی در رانندگی نداشت مشکوک شدند و برای بررسی موضوع نسبت به متوقف کردن خودرو اقدام کردند.
وی افزود: پس از مشاهده وضعیت راننده، کارشناسان پلیس راهور متوجه قلیان بسیار بزرگی شدند که راننده در حال استعمال آن هنگام رانندگی بود. مأموران پلیس راهور بلافاصله برابر قانون راهنمایی و رانندگی مدارک این راننده متخلف را ضبط و سپس خودروی وی را توقیف و به پارکینگ منتقل کردند.
 
کشف پنج هزار فقره مواد محترقه در بجنورد
سرهنگ محمد گل‌محمدزاده، فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد گفت: مأموران کلانتری ۱۴ مرکز استان خراسان‌شمالی با دریافت گزارشی مبنی بر فروش مواد محترقه به وسیله خودرو، موضوع را در دستور کار قرار داد و مشخص شد این فرد در حال فروش مواد محترقه به یکی از مغازه‌هاست که بلافاصله دستگیر و از خودروی او پنج هزار فقره انواع مواد محترقه کشف شد.وی اظهار کرد: خانواده‌ها بیش از پیش به رفتارهای نوجوانان و جوانان نظارت داشته باشند زیرا با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال، احتمال بروز حادثه ناشی از استفاده از مواد محترقه وجود دارد.
 
فروشنده گوشی‌های قاچاق در کرج دستگیر شد
رئیس پلیس امنیت اقتصادی البرز از شناسایی و پلمب یک واحد صنفی موبایل‌فروشی به دلیل عرضه گسترده گوشی‌های تلفن همراه قاچاق در منطقه عظیمیه کرج خبر داد.
سرهنگ حسنعلی پارسافر گفت: در پی رصد فضای مجازی از سوی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان مشخص شد یک واحد صنفی در منطقه عظیمیه کرج اقدام به عرضه گسترده تلفن همراه قاچاق می‌کند. پس از بررسی‌های اولیه و اطمینان از صحت موضوع تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز به موبایل‌فروشی مورد نظر اعزام شدند و با هماهنگی مقام قضایی نسبت به پلمب این واحد صنفی اقدام کردند.رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان البرز با اشاره به کشف تعدادی موبایل قاچاق در این واحد صنفی گفت: برابر بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متصدی این واحد صنفی اقدام به فروش ۱۰ میلیارد ریال موبایل قاچاق طی روزهای اخیر کرده است.پارسافر با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص گفت: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی