صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

بانک مرکزی عراق فعالیت مجدد بانک ملی ایران را ابلاغ کرد
با دستور بانک مرکزی عراق، بانک ملی ایران مجدداً فعالیت خود را در این کشور آغاز کرد.به گزارش ایرنا، بانک مرکزی عراق در نامه‌ای اعلام کرد که با توجه به تعهدات دوجانبه، تعلیق مجوز فعالیت شعبه بانک ملی ایران در این کشور را متوقف کرد تا فعالیت بانک ملی در این کشور از سر گرفته شود.
در متن این نامه آمده است: بر اساس تصمیم اتخاذ شده توسط شورای اداری بانک مرکزی عراق به شماره ۴۷ در سال ۲۰۲۴ در یک هزار و ششصت و پنجاهمین جلسه بانک که در تاریخ سوم مارس ۲۰۲۴ برگزار شد(یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲)، توافق شد که لغو مجوز شعبه بانک ملی ایران در عراق با توجه به وجود تعهدات متقابل نسبت به شعبه بانک شما در عراق تعلیق شود.این نامه به تاریخ پنجم مارس ۲۰۲۳ (۱۵ اسفند ۱۴۰۲) به امضای زینب هشام قاسم، معاون مدیرکل بانک مرکزی عراق رسیده است.

مولدسازی؛ بهترین راه برای تکمیل پروژه‌های ورزشی است
 عضو هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی و رئیس مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: مولدسازی راحت‌ترین و دست‌یافتنی‌ترین روش برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی است. به گزارش سازمان خصوصی سازی، میثم پیله‌فروش در گردهمایی مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور، اظهار داشت: همراهی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها و استانداران در حل بسیاری از مشکلات پروژه‌های ورزشی ارزشمند و تأثیرگذار است. وی یادآور شد: مولدسازی به مدیران کل استان‌ها این امکان را می‌دهد که اجازه فروش ملک را داشته باشند. رئیس مرکز ملی مولدسازی تصریح کرد: با مولدسازی بسیاری از مشکلات استان‌ها حل خواهد شد و راهی جز مولدسازی برای اتمام پروژه‌ها نداریم. پیله‌فروش همراهی مدیران کل اقتصاد دارایی و استانداران را در حل بسیاری از مشکلات پروژه‌های ورزشی ارزشمند و تأثیرگذار دانست.

شفاف‌سازی کاهش تولید ایران خودرو
شرکت ایران‌خودرو در گزارش رسمی به سازمان بورس که روی سامانه کدال جهت اطلاع سهامداران به طور عمومی منتشر شده، اعلام کرد که مجموع تولید محصولات سواری این شرکت در ۱۱ ماه نخست امسال به کمتر از ۴۹۲ هزار دستگاه رسید.
این در حالی است که در همین گزارش اعلام شده مجموع تولید محصولات سواری ایران‌خودرو در ۱۱ ماه نخست سال قبل بیش از ۵۳۷ هزار دستگاه بوده است.
بدین ترتیب در ۱۱ ماه نخست امسال تولید محصولات سواری در ایران‌خودرو بیش از ۸درصد کاهش یافته است.این در حالی است که مدیرعامل ایران‌خودرو در ابتدای سال‌جاری وعده افزایش ۵۰ درصدی تولید را داده بود که مشخص است محقق نشده است. اوایل امسال علیمردان عظیمی گفته بود: در سال ۱۴۰۱ گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق به تولید ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو سواری شد که این تعداد در سال‌جاری با افزایش ۵۰ درصدی همراه خواهد بود. بیشترین کاهش تولید ایران‌خودرو در گروه محصولات پژو، سمند و رانا بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی