صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هجده - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هجده - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

آغاز دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون اول قوه قضائیه
روز گذشته 15 اسفندماه اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون اول قوه قضائیه و اشخاصی دیگر در مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.
در جلسه دیروز دادگاه بخشی از کیفرخواست متهمان پرونده قرائت شد و جلسات این دادگاه طی روزهای آتی ادامه خواهد داشت.
مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه چهارم مهرماه سال ۱۴۰۲ در نشست خبری درخصوص بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی اعلام کرده بود: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و با جدیت و بدون هیچگونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد و هر زمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاع‌رسانی داشتیم، اطلاع‌رسانی خواهد شد. طبق اعلام سخنگوی قوه قضائیه این پرونده در ارتباط با دو فرزند معاون اول قوه قضائیه است و در مرحله تحقیقات مقدماتی است.
مهرماه امسال، خبرگزاری تسنیم از بازداشت فرزندان معاون اول قوه قضائیه، حجت‌الاسلام مصدق خبر داد و نوشت: ماجرا از این قرار است که از حدود هشت ماه پیش این پرونده با دستور رئیس قوه قضائیه آغاز به کار می‌کند.
اژه‌ای این پرونده را به‌دلیل برخی موارد آن به حفاظت قوه قضائیه و اطلاعات سپاه ارجاع می‌دهد و تأکید می‌کند که بدون هیچ ملاحظه‌ای همه موارد بررسی شود.
در این بررسی‌ها مشخص می‌شود که فردی به نام «ح» که سال‌ها پیش به عنوان قاضی سابق قوه قضائیه کنار گذاشته شده بود، شبکه‌ای را تشکیل داده بود و به واسطه برخی ارتباطاتش توانسته بود به «ر» در تخلفاتش کمک کند.
با پیگیری ضابطان قوه قضائیه «ح» نیز بازداشت و در این حین مشخص می‌شود که 2 نفر از فرزندان معاون اول قوه قضائیه نیز در این شبکه حضور داشته‌اند.
با دستور قاضی‌القضات بازرسی و تحقیقات از پرونده با دو ضابط آغاز شد و در این پرونده تا کنون 8 نفر بازداشت شده‌اند. در بخشی از این پرونده نام فردی به‌ نام رستمی‌صفا مطرح می‌شود؛ ابربدهکار بزرگ بانکی‌ای که هیچ بانکی هم از او شکایت نکرده بود!

جستجو
آرشیو تاریخی