اخبار

قاب‌هایی دیده‌نشده از مسلمانان جهان

کتاب عکس «نزدیک‌تر» اثر سعید فرجی که حاصل سفر و عکاسی در ۱۴ کشور است، روز جمعه رونمایی و نمایشگاه عکس‌های آن در باغ‌موزه هنر ایرانی افتتاح می‌شود. این مجموعه عکس‌ها، حاصل سفرهای سعید فرجی، هنرمند عکاس و مستندساز ایرانی به ۱۴ کشور است که تلاش کرده جلوه‌هایی از زندگی مسلمانان را که کمتر مورد توجه رسانه‌هاست، قاب بگیرد. کتاب «نزدیک‌تر» شامل عکس‌هایی از کشورهای هند، اندونزی، افغانستان، مالزی، عمان، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، فرانسه، مغرب، تانزانیا، عربستان و ایران است. سعید فرجی پیش‌تر کتاب‌های عکس «تبادل»، «دیار نزدیک» و «سفر به موگادیشو» را منتشر کرده است.

 

 نمایشگاه  «چشمه خورشید»  به «ترانه باران» می‌آید

نگارخانه «ترانه باران» با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و ماه نزول قرآن میزبان نمایشگاه «چشمه خورشید» می‌شود. با نزدیک شدن ماه نزول قرآن که ماه عبودیت و بندگی است، نمایشگاه «چشمه خورشید» مجموعه آثار غلامرضا راهپیما، ۱۸ اسفند ماه ساعت ۱۶ افتتاح خواهد شد و تا ساعت ۲۰ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. نام این نمایشگاه برگرفته از کلمه «شمسه» به معنی نور و خورشید است و ۲۰ تابلوی نفیس شمسه، تذهیب ایرانی بر دیوارهای «ترانه باران» نقش خواهد بست. تذهیب شمسه‌ها در مکتب اصفهان و قلم مجید صادق‌زاده از شاگردان ارشد محمود فرشچیان است. تمامی آثار به خط ثلث و آیات کریمه قرآن و اسماء جلاله هستند. نمایشگاه «چشمه خورشید» تا ۲۲ اسفند ماه در نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی و اسلامی ترانه باران ادامه خواهد داشت.

 

مجمع عمومی هیأت امنای بنیاد رودکی برگزار شد

 جلسه هیأت امنای بنیاد فرهنگی و هنری رودکی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این بنیاد یکشنبه 13 اسفندماه در محل این وزارتخانه برگزار شد. مجمع عمومی سالانه عادی هیأت امنای بنیاد فرهنگی و هنری رودکی به ریاست محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیأت امنا، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت مدیره بنیاد، اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره و مدیرعامل بنیاد رودکی برگزار شد و صورت‌های مالی بنیاد مورد بررسی قرار گرفت. گزارش سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرسی قانونی از صورت‌های مالی سال 1401، گزارش عملکرد بودجه‌ای سال‌ 1401، تشریح دستاوردهای شاخص سال 1402 و بررسی سند برنامه و بودجه سال 1403 بنیاد رودکی از جمله دستورهای این جلسه بود. براساس گزارش حسابرس و بازرس قانونی بنیاد رودکی، عملکرد این بنیاد طبق استانداردهای حسابرسی منصفانه اعلام شد.

جستجو
آرشیو تاریخی