صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

اشتغال 600 هزار نفر در خوزستان
با اجرای طرح زراعت چوب
اهواز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، گفت: با اجرای طرح زراعت چوب نیاز ۲۰ شرکت صنایع چوبی تأمین خواهد شد و ۶۰۰ هزار نفر در خوزستان اشتغال‌زایی دارد.
سید جمال موسویان، افزود: در طرح کشوری کاشت یک میلیارد درخت، مقرر شده که 290 هزار هکتار زراعت چوب در استان صورت گیرد و عرصه‌های آن در استان مشخص شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با بیان اینکه این پروژه کاملاً مردمی است، گفت: نهال را از خود مردمی که تولید نهال می‌کنند خریداری می‌کنیم و همان نهال اکالیپتوس را رایگان به مردمی که می‌خواهند زراعت چوب انجام دهند، تحویل می‌دهیم.
موسویان با بیان اینکه قرار است 320 میلیون درخت در استان کاشته شود، تصریح کرد: آنچه در برش اولیه برای خوزستان مشخص شد کاشت 105 میلیون درخت بود که در سفر دوم رئیس‌جمهور به خوزستان طرح زراعت چوب مصوب و ابلاغ شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان بیان کرد: برای زراعت چوب از آب‌های نامتعارف نیز می‌شود استفاده کرد.
وی تأکید کرد: این طرح در اراضی درجه 4 و 5 اراضی کشاورزی می‌تواند انجام شود. اولویت ما تأمین امنیت غذایی است و اجازه نمی‌دهیم در اراضی درجه یک کشت چوب انجام شود.


سیستان و بلوچستان و هرمزگان امروز زیر رگبار
ایران زمین - رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: شدت فعالیت سامانه بارشی امروز سه‌شنبه در شرق استان هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان است که همراه با رگبار باران و رعد و برق است.
صادق ضیاییان افزود: امروز علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
چهارشنبه (۱۶ اسفند) در مناطقی از جنوب شرق کشور رگبار باران و وزش باد رخ می‌دهد. از اواخر وقت چهارشنبه و طی روز پنجشنبه (۱۷ اسفند) با گذر امواج تراز میانی جو به‌تدریج در شمال غرب، مناطقی از غرب سپس در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.


استان کردستان
یک متر آزادراه هم ندارد
سنندج - استاندار کردستان گفت: چرا در استان یک متر هم آزادراه نداریم؟ کریدور شمال به جنوب بعد از سال‌ها نیمه‌تمام‌ مانده، چرا که در زمان خود کاری انجام‌ نشده است.
اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای ترافیک استان کردستان افزود: جاده‌های استان از پرریسک‌ترین جاده‌هاست، در سال‌هایی که اتوبان‌های بزرگ در کشور ساخته شده، چرا در استان کردستان یک متر آزادراه نداریم؟ کریدور شمال به جنوب هم اندرخم تأمین اعتبار است در حالی که در چهار استان درگیر در این پروژه بالای 70 درصد کار انجام شده و این پروژه در کردستان در 50 درصد باقی مانده است، چرا که در زمان خود کاری انجام نشده است.


تحقق کامل درآمدهای خراسان‌جنوبی در سال ۱۴۰۲
بیرجند - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی از تحقق ۸۴ درصد مصوبات ریالی سفر رئیس‌جمهور به استان در دور اول خبرداد.
حمید جهانشاهی افزود: بالغ بر ۹۰ درصد درآمدهای استان از محل مالیات است و ایجاب می‌کند حمایت بیشتری از وصول درآمدهای مالیاتی و رفع گلوگاه‌ها صورت پذیرد؛ بخصوص راهکارهای مقابله با فرار مالیاتی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: چهار دهه به‌شدت به نفت وابسته بوده‌ایم و خوشبختانه طی چند سال اخیر جایگاه درآمدهای مالیاتی تبیین شده و خوشبختانه در دولت سیزدهم وابستگی به نفت به حداقل خود رسیده است و بیشترین سهم از درآمدهای مالیاتی در این دولت محقق شده است.


بهبود 11 رتبه‌ای نرخ تورم
در خراسان شمالی
بجنورد - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در ابتدای امسال در شاخص تورم سالانه در رتبه چهار و در شهریورماه امسال در رتبه ششم کشوری بود و با تلاش همه بخش‌های اقتصادی استان، اکنون به رتبه هفدهم کشوری ارتقا یافته است.
مرتضی بهزادفر، اظهار داشت: براساس آخرین گزارش که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده، رتبه استان از جایگاه چهارم به لحاظ تورم سالانه در ابتدای امسال، اکنون به جایگاه هفدهم در بین استان‌های کشور رسیده است.
بهزادفر با اشاره به روند کاهشی نرخ تورمی استان، گفت: شاخص تورمی استان در حال نزدیک شدن به میانگین کشوری است و این روند با هم‌افزایی صورت گرفته در تیم اقتصادی استان امکان‌پذیر شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی