صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

فروش سکه های تقلبی به طلافروشان

گروه حوادث/ دو مرد شیاد که با فروش سکه‌های تقلبی به طلافروشان میلیاردها تومان کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.
 سرهنگ علی قاسم پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت:  فردی به کلانتری 128تهران‌نو مراجعه کرد وگفت 53 قطعه سکه طلا از دو نفر خریده اما بعد متوجه شده سکه‌ها تقلبی است. با این شکایت رسیدگی به پرونده در دستور کار تیم عملیات کلانتری قرار گرفت و با بررسی‌های فنی پلیسی مشخص شد که متهم به اتفاق همدست خود قصد فروش سکه تقلبی را  به یکی دیگر از مغازه‌های طلافروشی دارد.
وی با بیان اینکه سریعاً تیم عملیات به محل اعزام شد تصریح کرد: با حضور در محل 2 متهم که با ظاهری آراسته قصد فریب خریدار را داشتند شناسایی و دستگیر شده و در بازرسی از اموال متهمان 53 سکه تقلبی که با آب طلا روکش و جعل شده بود کشف شد.
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: متهمان که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند به فروش سکه‌های تقلبی به واحد صنفی طلافروشی اعتراف کردند. با بررسی پرونده‌های مشابه مشخص شد متهم هر دو پرونده یکسان بوده و متهمان که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند با مشاهده مدارک و مستندات پلیس به 3 فقره کلاهبرداری و فروش سکه‌های تقلبی اعتراف کردند.
سرهنگ قاسم پور در پایان خاطر نشان کرد: تلاش برای شناسایی مالباختگان  دیگر ادامه داشته و متهمان این پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.
جستجو
آرشیو تاریخی