صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

زیرساخت‌های تأمین آب
پاسخگوی جمعیت البرز نیست
کرج- مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز با اشاره به کثرت جمعیت و محدودیت منابع آبی استان اعلام کرد: ۲۲۰ حلقه چاه آب طی سال جاری در این استان حفاری، احیاء و تجهیز شده است.
حمیدرضا نامداری افزود: اکنون در استان البرز بیش از یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد مسکونی تحت پوشش آبفا هستند که با محاسبه میانگین جمعیت، حدود چهار میلیون نفر دراین استان زندگی می‌کنند؛ استقرار این میزان جمعیت در یک محدوده جغرافیایی کوچک بیش از توان ظرفیت طبیعی منطقه است .
وی گفت: امسال مشکل کم آبی شهرستان‌های نظرآباد، اشتهارد و چهارباغ با احداث تصفیه‌خانه‌های جدید برطرف شده است ضمن آنکه شهرهای نظرآباد و اشتهارد به آب سد طالقان متصل شدند؛ با تکمیل تصفیه‌خانه جدید بسیاری از مشکلات غرب استان البرز به طور کامل برطرف می‌شود. نامداری وجود چاه‌های غیرمجاز در مزارع کشاورزی و باغ ویلاها را از مشکلات این استان برشمرد و گفت: ۷۰ درصد آب البرز در بخش کشاورزی مصرف می‌شود ضمن آنکه هدرروی آب در البرز فراوان است که بخشی از آن به کشاورزی و چاه‌های غیرمجاز برمی‌گردد.

صادرات استان سمنان ۳۴ درصد افزایش یافت
سمنان - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: صادرات کالاهای تولیدی از مبدأ گمرک این استان به ۳۹ کشور جهان امسال ۳۴ درصد به لحاظ ارزش در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت.
 ناصر تبیانیان افزود: بیش از ۲۹۰ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۲۰ میلیون دلار از گمرک استان از ابتدای امسال تاکنون صادر شد.
وی ادامه داد: افزایش وزنی ۲۴ درصدی در صادرات کالاهای استان سمنان از گمرک به کشورهای مختلف جهان امسال در مقایسه با سال گذشته ثبت شد. وی بیان کرد: صادرات محصولات استان سمنان توسط ۱۳۸ شرکت و بنگاه اقتصادی به ۳۹ کشور دنیا انجام شد و متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی در استان امسال ۴۱۲ دلار بود.

یزدی‌ها در خانه تکانی نوروز هوای آب را داشته باشند
 یزد-  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از مردم خواست در آستانه عید نوروز و انجام سنت‌ دیرینه خانه تکانی، صرفه جویی در مصرف آب را مد نظر قرار دهند.
«جلال علمدار» افزود: هر سال در اسفند ماه با افزایش مصرف آب روبه‌رو می شویم و این موضوع فشار زیادی را به شبکه توزیع آب وارد می کند، از شهروندان می خواهیم با توجه به خشکسالی و کاهش شدید منابع آبی و در پیش‌ بودن بهار و تابستان گرم سال آینده از مصارف غیرضروری آب خودداری کنند. وی بر مدیریت بهینه مصرف آب در انجام سنت خانه‌تکانی تأکید و اظهار کرد: شهروندان شست وشوها را به‌روزهای پایانی سال محول نکنند و با زمان‌بندی و توزیع کارهای خود در روزهای باقی‌مانده از اُفت فشار یا قطعی آب به‌دلیل مصرف بالا جلوگیری کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: شهروندان از مصرف غیرضروری آب پرهیز و در صورت نیاز، برای شست وشوی فرش‌ها از خدمات مؤسسات قالیشویی استفاده کنند تا از میزان هدررفت آب آشامیدنی تصفیه شده‌ای که با هزینه بالا تولید می‌شود، جلوگیری کنند.

بزرگ‌ترین ورزشگاه سرپوشیده کشور در تبریز احداث می‌شود
 تبریز - شورای اسلامی شهر تبریز با لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر احداث بزرگ‌ترین ورزشگاه سرپوشیده کشور در این شهر موافقت کرد.
لایحه پیشنهادی شهرداری تبریز مبنی بر احداث بزرگ‌ترین ورزشگاه سرپوشیده کشور در این شهر با اعتباری بالغ بر ۲۷۵ میلیارد تومان در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی پارلمان شهری به تصویب رسید.
شهردار تبریز در جریان بررسی این لایحه بر اهمیت اجرای این پروژه از آمادگی شهرداری تبریز برای تکمیل طرح مطالعاتی این پروژه طی ۴۵ روز آینده خبر داد و افزود: قرار است این پروژه در مساحتی بالغ بر 7 هکتار عملیاتی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی