از گوشه و کنار ایران

سقوط مرگبار سیمبان از تیرک برق

یک متصدی سیمبان هنگام تعمیر شبکه برق بر اثر سقوط از ارتفاع جان باخت.
یک منبع کارگری در تشریح جزئیات این حادثه به ایلنا گفت: یکی از متصدیان سیمبان شاغل در شرکت توزیع برق شهرستان دامغان استان سمنان به نام «پیمان عرب عامری» که اهل روستای «دستجرد» شاهرود بود در ارتفاع تیرک در حال رفع مشکل و ترمیم شبکه برق منطقه روستایی «سطوه» بود که از تیرک برق از ارتفاع سقوط کرد و جان باخت.
 
مرگ خاموش پسر جوان در زنجان
گازگرفتگی در یکی از روستاهای زنجان منجر به مرگ پسری 19 ساله شد.
داریوش تقی‌لو رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: صبح شنبه ۱۲ اسفند در پی اعلام حادثه گازگرفتگی در روستای پیرسقا، تکنیسین‌های اورژانس و سه کد آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.
وی از مصدومیت دو مرد ۵۰ و ۲۵ ساله بر اثر حادثه گازگرفتگی خبر داد و افزود: یک نفر دیگر نیز بر اثر این حادثه جان باخت.
این مسئول با بیان اینکه مصدومان به بیمارستان بوعلی سینا خرم‌دره منتقل شدند، تصریح کرد: یک پسر ۱۹ ساله حین انتقال به بیمارستان دچار ایست قلبی و تنفسی شد و برای ادامه درمان و احیا به درمانگاه صائین‌قلعه تحویل داده شد ولی جان خود را از دست داد. علت این حادثه در دست بررسی است.
 
دستگیری شکارچی کبوتران وحشی در بیله سوار
 
مأموران یگان حفاظت محیط زیست بیله سوار مغان با همکاری پاسگاه انتظامی بخش جعفرآباد دو شکارچی متخلف را دستگیر کردند.
محمد قویدل رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیله‌سوار مغان گفت: از متخلفان شکار غیرمجاز لاشه هفت قطعه پرنده از نوع کبوتر وحشی و یک قبضه تفنگ بادی کشف و ضبط شد و متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار از همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیطبانی، پاسگاه انتظامی یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.
 
 راننده تانکر سوخت در آتش‌سوزی جان باخت

یک دستگاه تانکر سوخت در سه راهی مریوان واژگون و دچار حریق شد.
آزاد طهماسبی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در مورد جزئیات این حادثه رانندگی اظهار کرد: بلافاصله بعد از تماس با ۱۲۵ و گزارش این اتفاق چهار اکیپ آتش‌نشانی از سه ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری سنندج به محل حادثه اعزام شدند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به اطفای حریق اقدام کردند اما راننده تانکر جان باخت.
 
 متهمان 3 ساعت بعد از قتل دستگیر شدند
 فرمانده انتظامی بوکان از دستگیری عاملان قتل پسر جوانی در کمتر از ۳ ساعت خبر داد.
سرهنگ «موسی بهاری»‌ در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام یک مورد نزاع و درگیری، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. برابر بررسی‌های اولیه، پنج جوان به علت اختلاف شخصی با هم درگیر شده بودند که طی این درگیری یکی از آنها مصدوم شد و پس از انتقال به مرکز درمانی به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.
بلافاصله تیم تخصصی ویژه مبارزه با جرایم جنایی فعالیت خود را آغاز و در کمتر از سه ساعت محل اختفای متهمان را شناسایی و طی عملیاتی پلیسی و با هماهنگی قضایی متهم اصلی را به همراه سه همدستش دستگیر کردند. متهمان انگیزه خود را از این جنایت اختلاف شخصی اعلام کردند.

تصادف مرگبار سمند و تریلی در جلفا
  تصادف رانندگی بین یک دستگاه تریلی با خودرو سواری سمند در ورودی شهر جلفا یک کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.
وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: با اعلام این حادثه، مأموران آتش‌نشانی و سه دستگاه خودرو اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و عملیات مهار آتش و انتقال مصدوم به بیمارستان هادی شهر انجام شد.
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تانکر حاوی سوخت پس از برخورد با سمند دچار حریق شده است، علت حادثه را ناتوانی راننده تریلی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.سرهنگ حبیب آبراهه گفت: راننده سواری سمند فوت کرده و راننده تریلی به دلیل سوختگی به بیمارستان منتقل شده است.
 
جان باختن راننده کامیون در معدن
  راننده یک کامیون دامپتراک در معدن مس سونگون ورزقان بر اثر حادثه شغلی جان خود را از دست داد.
به گزارش ایلنا، این کارگر راننده دامپتراک (کامیون‌های غول پیکر) در معدن مس سونگون ورزقان حین تغییر شیفت در محوطه تعمیرگاه بر اثر خالی شدن سیستم پمپ باد دامپتراک جلویی دچار حادثه شغلی شد و جان باخت.منابع کارگری هویت این کارگر را «ایمانی» ذکر کردند که با چند سال سابقه کاری به عنوان راننده دامپتراک تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار (زحل) در معدن مس سونگون ورزقان مشغول کار بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی