امناء: دغدغه ما مشارکت حداکثری است

روز گذشته همچنین تعدادی از اعضای فهرست امناء (ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب) با حضور در خبرگزاری «ایسنا» به تشریح مواضع و رویکردهای مد نظر این فهرست پرداختند. مهدی شاه‌آبادی، سید محمود ابوالمعالی و مقداد ذکی‌زاده نامزدهایی بودند که در این نشست حضور داشتند. شاه‌آبادی با بیان اینکه در انتخابات مجلس یازدهم به دلیل وجود یک دولت اصلاح‌طلب و ناکارآمد ضروری بود که اصولگرایان به لیست واحد برسد، اما در این دوره چنین اضطراری بر ائتلاف حداکثری وجود ندارد، گفت: مهم‌ترین دغدغه ما مشارکت حداکثری و آشنا کردن مردم با سلایق گوناگون است. ما معتقدیم مجلس باید همراهی بیشتری با دولت داشته باشد.
البته منظورمان این نیست که مجلس دنباله‌رو دولت باشد، بلکه کمک کند و در واقع راه‌گشایی کند. در ادامه مقداد ذکی‌زاده تأکید کرد: موضوع مشارکت حداکثری و تحقق دغدغه رهبری در این زمینه برای ما اهمیت دارد. تمام عناصر حاکمیت باید هر کدام به وظیفه خود عمل کنند تا اتفاق خوبی در کشور بیفتد.
فارغ از رقابت‌های انتخاباتی، تمرکز همه باید بر مشارکت باشد؛ در این صورت نفع آن به کشور می‌رسد و اصلی‌ترین اصل مشارکت حداکثری، ارسال پیام اقتدار ایران به دنیاست. ابوالمعالی دیگر عضو لیست امناء هم اظهار کرد: نمایندگان نباید در مجلس به دنبال منافع شخصی باشند و وارد کمیسیون‌هایی شوند که در آن تخصص کافی دارند. وی در مورد شهرت برخی اعضای فهرست به تندروی در سال‌های گذشته گفت: باید ببینیم تندروی چگونه معنی می‌شود، افراد لیست بر اساس تخصص، تعهد انتخاب شده و شاخصه انقلابی‌گری است.
اعضای جریان سیاسی تازه تأسیس صبح ایران هم دیروز در ورزشگاه شهید شیرودی گردهمایی برگزار کردند؛ گردهمــــــــایی ای که در آن علی اکبر رائفی‌پور، مهدی کوچک زاده، ابوالقاسم جراره و حمید رسایی و مقداد ذکی‌زاده از فهرست امناء و چند چهره سیاسی دیگر در کنار یکدیگر حضور داشتند.
جستجو
آرشیو تاریخی