صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و یازده - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و یازده - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

سفر 70 کیلومتری قطار بدون راننده
یک قطار باری در هند بیش از ۷۰ کیلومتر را بدون راننده طی کرد.
به گزارش بی‌بی‌سی، این قطار روز یکشنبه با ۵۳ واگن حامل سنگ‌های تراشه‌ای از جامو به پنجاب در راه بود که برای تغییر خدمه در کاتوا توقف کرد اما پس از آنکه راننده قطار و دستیارش پیاده شدند، ناگهان قطار به سمت پایین شیب روی ریل بدون راننده به راه افتاد و از کاتوا در جامو و کشمیر به منطقه هوشیارپور در پنجاب رفت. ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این قطار با سرعتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حدود پنج ایستگاه عبور کرد. به گفته مسئولان راه‌آهن هند، آنها توانستند با قرار دادن بلوک‌های چوبی سرعت قطار را کاهش داده و آن را بدون آنکه به کسی آسیب بزند متوقف کنند. راه‌آهن هند پس از این حادثه دستور تحقیق در این خصوص را صادر کرده است.
 
قتل دانشجوی پرستاری هنگام پیاده‌روی
 یک دانشجوی رشته پرستاری در دانشگاه جورجیا امریکا به قتل رسید.
به گزارش سی‌ان‌ان، جسد هوپ رایلی روز پنجشنبه گذشته در نزدیکی یک دریاچه در محوطه دانشگاه جورجیا پیدا شد. پزشکی قانونی شهر آتن کلارک در ایالت جورجیا، صبح روز جمعه هویت این دانشجوی ۲۲ ساله پرستاری را شناسایی کرد. بنا به گفته پلیس، مقتول که برای پیاده‌روی به اطراف دریاچه رفته بود، بر اثر ضربه شدید به سر جانش را از دست داده است.
جف کلارک، رئیس پلیس دانشگاه جورجیا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که فردی ۲۶ ساله به نام خوزه آنتونیو ایبارا به عنوان مظنون اصلی قتل دستگیر شده است.  بنا به گفته کلارک، مظنون سابقه جنایی ندارد. او افزود که ایبارا ساکن آتن کلارک است، اما شهروند ایالات‌متحده یا دانشجو در دانشگاه جورجیا نیست. از طرف دیگر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد قاتل و مقتول از قبل یکدیگر را می‌شناختند. برادر ایبارا جمعه شب از طرف پلیس فدرال به داشتن گرین کارت جعلی متهم شد و بر اساس انتشار خبری از دفتر دادستانی ایالات‌متحده در منطقه جورجیا، در بازداشت دولتی است. در این بیانیه آمده است که دیگو ایبارا ۲۹ ساله که مانند برادرش اهل ونزوئلا است و مدرکی ندارد، به داشتن یک سند جعلی متهم شده و با ۱۰ سال زندان مواجه است. پلیس در مورد نحوه دستگیری مظنون می‌گوید که یک افسر پلیس به ایبارا نزدیک شد زیرا او با توصیف مظنونی که تحت تعقیب بود، مطابقت داشت. او به افسر گرین کارت ارائه کرد که مشخص شد جعلی بوده است.

انهدام باند پدربزرگ‌ها
 پلیس ایتالیا، باندی از دزدان مسلح را دستگیر کرده است که تمام اعضایش، مردان مسنی هستند که به جای زندگی آرام در انتهای عمر، پول درآوردن پرخطر را انتخاب کرده‌اند.
این باند ۶نفره بعد از چند سرقت مسلحانه از اداره‌های پست در رم، مشهور شد. اعضای آن، در نگاه اول پدربزرگ‌های مهربانی به‌نظر می‎رسند، اما دادستانی رم گفته که این افراد، خلافکاران بی‌رحم و به‌شدت حرفه‌ای بوده‌ و تشکیلات سازمانی مستحکمی داشته‌اند.
۳ عضو باند که ۶۸، ۷۰ و ۷۷ ساله هستند، رهبری باند را برعهده داشتند و ۳ نفر دیگر که ۶۶، ۵۱ و ۵۶ سال دارند کلیدساز و حفار بودند و کار نفوذ به ادارات به عهده آنها بود. همه افراد سابقه‌دار هستند و رهبران باند، خلاف را از دهه۷۰ میلادی شروع کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی