صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نه - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نه - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در جمع خبرنگاران مطرح کرد

مقاومت دولت قبل در به نتیجه‌ رساندن پرونده «ب.ز»

اعضای هیأت دولت، به رسم هر چهارشنبه، روز گذشته نیز در حاشیه جلسه هیأت وزیران، در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سؤالات آنها پاسخ دادند؛ این نشست اما با اخبار بسیار مهمی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همراه بود. از جمله مهم‌ترین این اخبار می‌توان به گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه درخصوص تحقق تراز و بدون کسری قانون بودجه سال 1402 اشاره کرد. در ادامه مشروح این رخداد را می‌خوانید؛
 
مخبر: تخصیص 20 همت برای طرح دارویار
محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور با حضور در جمع خبرنگاران، از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای طرح دارویار و حل مشکل تولیدکنندگان دارو خبر داد.
وی همچنین اظهار کرد: کارخانه‌هایی که نیمه‌تعطیل بودند الان با ظرفیت کامل کار می‌کنند. سرمایه در گردش مشکل داشت و تعمیراتی روی کارخانه‌ها باید انجام می‌شد که همه این کارها در حال انجام است. کارها و پروژه‌های بزرگی هم در حال احداث است که آنها را هم پشتیبانی می‌کنیم.
 
 خلجی: مقاومت‌هایی برای به نتیجه نرسیدن پرونده بابک زنجانی وجود داشت
سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مقاومت‌هایی برای به نتیجه نرسیدن پرونده بابک زنجانی وجود داشت، گفت: تأخیری بویژه در دوره گذشته اتفاق افتاده بود اما بحمدالله در دو سال گذشته با همکاری‌ای که همه بخش‌ها با دستگاه قضایی کردند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه «امروز هم آقای رئیس‌جمهور در جلسه دولت از همه کسانی که در جمع شدن این پرونده نقش داشتند تشکر کرد»، درباره اینکه آیا اموال به خزانه واریز شده یا خیر گفت: اجازه دهید در این موضوع دستگاه قضایی که متولی پرونده است اطلاع‌رسانی کند همان‌طور که در این یکی دو روز هم رئیس محترم قوه قضائیه و بقیه بخش‌ها اطلاع‌رسانی کردند. این موضوع به تدریج توسط مسئولان اطلاع‌رسانی می‌شود.

 بهادری: تصویب منابع مالی پروژه راه‌آهن رشت-آستارا
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز با حضور در جمع خبرنگاران، مصوبات دیروز هیأت وزیران را تشریح کرد. وی درباره پروژه راه‌آهن رشت-آستارا گفت: این پروژه یکی از بخش‌های مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور و از اولویت‌های این دولت به منظور تقویت و توسعه توان ترانزیتی جاده‌ای کشور است. امروز منابع و روش تأمین مالی این طرح مشخص شد و به تصویب هیأت وزیران رسید.
بهادری جهرمی در ادامه یادآور شد: هیأت وزیران همچنین مصوبه خوبی برای تسهیل تأمین مالی بخش تولید و حمایت مالی از بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف و تقویت ابزارهای مالی زنجیره‌ای به منظور هدایت نقدینگی به سمت تولید داشت.
 
 منظور: بودجه 1402؛ تراز
و بدون کسری
داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز درباره عملکرد دولت در اجرای بودجه، اظهار کرد: ما امسال بودجه را بدون کسری پشت سر می‌گذاریم. با ابزار تخصیص و مدیریت درآمد و هزینه امسال را بدون نگرانی به پایان می‌رسانیم. پرداخت‌های ما کاملاً ترازمند بوده است.
منظور تأکید کرد: در پرداخت هزینه‌های جاری پرسنلی بالای ۹۸ درصد و در آموزش و پرورش نیز صددرصد عملکرد داشتیم.
وی افزود: دو سه مورد اختلاف کوچک در زمینه بودجه میان دولت و مجلس وجود دارد که در چند روز آینده در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان حل خواهد شد.
 
 خطیب: برگزاری انتخابات در کمال امنیت
حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی نیز با اشاره به بازگشت اموال بابک زنجانی به مردم توسط سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه، عنوان کرد: کار مهمی صورت گرفت که اموال مردم برگشت و این حادثه ارزشمندی برای مردم بود. وزیر اطلاعات همچنین تأکید کرد: ان‌شاءالله انتخابات در کمال امنیت برگزار می‌شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که ما امروز با داعشی مواجه هستیم که از حکمرانی مأیوس شده ،در منطقه سرگردان است و امریکا ، رژیم صهیونیستی و عوامل آنها در جهت اقدامات تروریستی در حال بهره‌برداری از آنها هستند.
 
 آشتیانی: حضور در انتخابات، ایجاد بازدارندگی
امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: حضور مردم در صحنه، ارزیابی دشمن را تغییر می‌دهد و قطعاً بازدارندگی بسیار بزرگی ایجاد خواهد کرد. ما هم توصیه و تشویق می‌کنیم که همه ان‌شاءالله در انتخابات شرکت کنند.
 
 اوجی: توطئه گازی اسرائیل
خنثی شد
جواد اوجی، وزیر نفت نیز با حضور در جمع خبرنگاران، از خنثی‌سازی سریع توطئه رژیم صهیونیستی در حادثه خطوط گازرسانی خبر داد و اظهار کرد: دشمن قصد داشت بخش گاز خانگی مردم را دچار چالش کند. اما الحمدلله آمادگی کاملی داشتیم و این کار خبیثانه‌ دشمن بدون اینکه اتفاقی در شهرها و روستاها رخ دهد، خنثی و خطوط گازرسانی سریعاً ترمیم شد.
 
 زارع پور: کاهش 30 درصدی تأخیر در بازی‌های آنلاین
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه «تعداد کاربران رادارگیم به عنوان ابزاری برای بهبود تجربه کاربری گیمرها به ۱۴ میلیون رسیده است»، گفت: با توجه به وعده رئیس‌جمهور برای بهبود تجربه کاربری گیمرها، ابزار رادارگیم راه‌اندازی شد که در آن محتوای بازی‌های پرمخاطب و مورد تأیید نهادهای فرهنگی را در کشور آوردیم و میزبانی کردیم و تا حداقل ۳۰ درصد میزان تأخیر در دسترسی گیمرها به این بازی‌ها کاهش پیدا کرد.
 
 حسینی: بودجه در مجمع
محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز با بیان اینکه امیدواریم تا قبل از عید بودجه نهایی شود تا دولت از اول فروردین مطابق بودجه عمل کند، اظهار کرد: بعضی موارد بودجه را شورای نگهبان مغایر اعلام کرده بود. اما نمایندگان بر نظر خود اصرار کردند و الان باید در مجمع تشخیص تأیید شود.
 
 مرتضوی: توفیق طرح
فجرانه کالابرگ
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با حضور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه «طرح فجرانه کالابرگ با موفقیت اجرا شد و در مرحله نخست به مدت سه ماه ادامه دارد»، اظهار کرد: تا سه‌شنبه اول اسفند تقریباً ۱۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۱۶ خانوار از این طرح استقبال کردند.
وی همچنین گفت: حدوداً جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر یعنی حدود ۶۲.۵ درصد نیز تاکنون از طرح فجرانه کالابرگ استقبال کرده‌اند و مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه خواهد داشت.
 
 وحیدی: بررسی قوانین مهاجرت در مجلس
احمد وحیدی، وزیر کشور هم از بررسی تغییر قوانین مهاجرت در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: کارت هوشمند اتباع تهیه شده و در حال توزیع است. اتباع غیرمجاز باید برگردند و بقیه ساماندهی شوند. لایحه‌ای هم درباره نحوه مواجهه با افراد غیرمجاز تهیه شده که الان در مجلس است. وزیر کشور درباره حذف گزینه عجله دارم از تاکسی‌های اینترنتی هم تأکید کرد که باید به این مورد رسیدگی شود.
 
 اسلامی: ابراز تمایل گروسی
برای سفر به ایران
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز از اظهار تمایل رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به ایران خبر داد.
وی با بیان اینکه تعاملات ایران با آژانس در یک روال طبیعی تداوم دارد، افزود: در جهت رفع ابهامات و توسعه همکاری‌ها، گفت‌وگوها صورت می‌گیرد. آقای گروسی هم برای سفر به ایران اظهار تمایل کرده‌اند و در دستور کار ایشان است و در برنامه ما هم قرار دارد که در زمانی که تنظیماتش صورت بگیرد، انجام خواهد شد.
اسلامی افزود: سال ۱۴۰۳ پنجاهمین سال انرژی اتمی است و این یک رویداد خواهد بود. ضمن اینکه سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای و اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای خواهد بود؛ میهمانان زیادی خواهد داشت و از آقای گروسی هم دعوت شده که در آن کنفرانس سخنرانی کنند.
 
 بذرپاش: جذب سرمایه خارجی
در حوزه مسکن
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز در واکنش به خبر مشارکت چینی‌ها در ساخت‌وساز مسکن گفت: چینی‌ها پیشنهادات متعددی در وزارتخانه به ما دادند و در چندین مورد با هم توافق کردیم. هدفگذاری ما بیشتر آوردن سرمایه خارجی در بخش ساختمان و مسکن است؛ به دنبال جذب سرمایه خارجی هستیم و بیشتر به منابع مالی نیاز داریم تا تکنولوژی.

جستجو
آرشیو تاریخی