صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نه - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نه - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

ورزش ایران

تاریخ دربی پایتخت مشخص شد
سازمان لیگ به صورت رسمی برنامه بازی‌های هفته‌های نوزدهم تا بیست و یکم را اعلام کرد که طی آن مشخص شد تیم‌های استقلال و پرسپولیس باید دربی حساس و مهم پایتخت را از ساعت 20 روز چهارشنبه 23 اسفند در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم برگزار کنند.

تیم ملی بسکتبال فردا مقابل قطر
تیم ملی بسکتبال کشورمان فردا ساعت 17 در سالن زنده‌یاد محمود مشحون میزبان قطر در پنجره انتخابی کاپ آسیاست. سجاد مشایخی، ملی‌پوش ایران در این باره می‌گوید: «درست است مدت زمان اردو بسیار کوتاه بود اما به دلیل اینکه بازیکنان درگیر لیگ بودند از آمادگی بدنی بالایی برخوردارند. تنها نیاز به هماهنگی در تاکتیک تیمی داریم که همین زمان کم کافی بود. منتظر هواداران هستیم تا درکنار آن اولین برد را به دست آوریم.»

پینگ‌پنگ زنان از صعود بازماند
تیم ملی پینگ‌پنگ زنان ایران با شکست مقابل تیم‌های ژاپن، لوکزامبورگ، برزیل و تنها پیروزی مقابل آفریقای جنوبی از گروه خود صعود نکرد و از کسب سهمیه تیمی المپیک بازماند. حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی دختران در این خصوص گفت: «تیم بازی‌های خوبی ارائه داد ولی رنکینگ حریفان خیلی بالاتر بود و نتایج نزدیک نشان از انگیزه بالای بازیکنان و بهتر شدن سطح کیفی تیم داشت. حریفانمان نیز نتوانستند به راحتی از تیم امتیاز بگیرند.»


مماشات کمیته انضباطی
حکم خفیف برای کنعانی‌زادگان!

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، دیروز رأی خود را درباره درگیری هفته قبل محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع پرسپولیس پس از دیدار با آلومینیوم با گروهی از تماشاگران صادر کرد که به موجب این حکم او باید دویست میلیون تومان جریمه نقدی پرداخت کند و یک جلسه محرومیت تعلیقی نیز برای او در نظر گرفته شده. در واقع اگر او در 6 ماه آینده بی‌انضباطی بزرگی انجام ندهد، آن یک نوبت هم بی‌اثر خواهد بود. این حکم سبک برای کنعانی‌زادگان قابل تجدیدنظر هم هست که اگر اعتراضی به آن داشته باشد، دوباره مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. در این رخداد نمی‌توان از کنار اشکالات ساختاری در ایجاد نظم ورزشگاه گذشت که اجازه دادند هواداران تا پای اتوبوس پرسپولیس هم بیایند اما اتفاقی که در اراک افتاد، قسمتی جدید از حاشیه‌سازی بازیکنی بود که هر چند وقت یک بار حاشیه جدیدی دارد ولی هر بار با او مماشات شده؛ این در حالی است که احکام رکن قضایی فدراسیون فوتبال در موارد مشابه متفاوت بوده است. مثل محمدرضا خانزاده که به خاطر درگیری با یک هوادار در دوحه 9 ماه محروم شد تا درگیری بازیکنان استقلال با چند هوادار در فرودگاه مهرآباد در سال 1399 که حکمی برای آنها صادر نشد!

جستجو
آرشیو تاریخی