میثم بائو ،  بازیکن سابق استقلال، پرسپولیس و تیم ملی  در گفت و گو با «ایران»:

با کرونا جنگیدم  و شکستش دادم


حامد جیرودی
خبرنگار
در روزهایی که بخشی از مردم دچار بیماری کرونا شده اند، تعدادی از ورزشکاران هم با این ویروس دست و پنجه نرم کرده و می کنند. یکی از این ورزشکاران، میثم بائو فوتبالیست سابق تیم ملی، استقلال و پرسپولیس است که به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستان هم بستری شد اما خوشبختانه توانست بهبودی خود را به دست آورد و حالا در حال استراحت است. این بازیکن بازنشسته قائمشهری در خصوص شرایطی که در این مدت برایش به وجود آمد، به خبرنگار «ایران» چنین توضیح داد:« در جریان انتخابات این دوره مجلس، یکی از دوستان من کاندیدا شده بود و من به واسطه رفاقتی که با او داشتم، در یک هفته مانده به رأی گیری در تمامی مساجد و اجتماعات که او برای صحبت با مردم می رفت، حضور پیدا می کردم و در حوزه قائمشهر، سوادکوه، کیا کلا که او برای تبلیغات می رفت، همراهش بودم. در همان یک روز مانده به رأی گیری بود که اعلام شد ویروس کرونا به ایران آمده است. من دقیقاً 14 روز بعد یک حالت لرز پیدا کردم و احساس می‌کردم بدنم از درون می سوخت. البته تب نداشتم ولی بدنم می سوخت و من از همان موقع فهمیدم که کرونا گرفته ام. با این حال، به من گفتند احتمالاً سرما خورده ام ولی بعد از 3 روز معده و روده و کمرم هم درگیر شد. سی تی اسکن دادم و مشخص شد کرونای خفیفی دارم و ریه ام 5 درصد درگیر شده است ولی نیازی به بستری نیست. با این حال، بدنم روز به روز ضعیف تر می شد که دوباره یک هفته بعد سی تی اسکن دادم و مشخص شد ریه ام 20 درصد درگیر شده است. سرفه‌هایم شروع شد و بدن درد و عرق سرد هم همراهش بود. اکسیژن خونم از 97 که طبیعی است به 87 رسید که خیلی خطرناک بود و برای همین بستری شدم و 5 شب زیر دستگاه اکسیژن بودم. در این مدت 9 کیلو وزن کم کردم ولی اکسیژن بدنم به حالت عادی برگشت و مرخص شدم. البته در 3، 2 روز ابتدایی در خانه هم زیاد حالم خوب نبود ولی الان چند روزی است که بهتر شده ام و شب ها می توانم بخوابم.»
او درباره نحوه درمان خود هم چنین صحبت کرد:« در خانه که در قرنطینه بودم، همسرم کارهای من را انجام می‌داد که البته او هم کرونای خفیف گرفت ولی شکر خدا خوب شد. در این مدت، داروهایی که برای آرام شدن معده و روده ام مصرف می کردم ، تأثیر زیادی روی من نداشت و فقط بدن خودش باید با این بیماری بجنگد. برای از بین رفتن کرونا، داشتن روحیه خوب خیلی مهم است. من بار دوم که گفتند کرونا دارم، از لحاظ روحی افت کردم. چون دارویی مختص کرونا وجود نداشت و آنقدر تبلیغات منفی بود که آدم خود به خود روحیه اش را از دست می دهد ولی وقتی بیمارستان بستری شدم، دلم قرص شد که از من نگهداری می کنند و مواظبم هستند. این بیماری بسیار مرموز است و من چون تب نداشتم و سرفه نمی کردم، فکر می کردم مشکل خاصی ندارم و روز پانزدهمی که کرونا گرفته بودم در بیمارستان بستری شدم. در این مدت معده و روده من خیلی اذیت شد. الان 38 روز از وقتی که کرونا گرفتم و 27 روز از وقتی که تشخیص دادند، این ویروس را گرفته ام، می گذرد ولی خدا را شکر توانستم به خوبی با کرونا بجنگم و این ویروس را شکست دهم.»
در این مدت، خیلی از علاقه مندان به فوتبال پیگیر وضعیت بائو بودند. او در این خصوص چنین واکنشی داشت: «من در صفحه شخصی خودم از همه کسانی که به یادم بودند، تشکر کردم ولی در اینجا هم باز تشکر می کنم. خیلی ها زنگ زدند اما چون بی حال بودم، نتوانستم جواب شان را بدهم ولی دست شان درد نکند. آندرانیک تیموریان، هاشم بیک زاده، فرزاد آشوبی، ابراهیم صادقی، امیر قلعه نویی، فرهاد حمیداوی و امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال با من تماس گرفتند و جویای حالم بودند. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی هم که برای من پست گذاشت و دست شان درد نکند.»
در حال حاضر هنوز وضعیت ادامه برگزاری بازی های لیگ نوزدهم مشخص نیست. بائو در این باره که امیدوار به برگزاری مسابقات است یا خیر گفت:« اگر همه مردم رعایت کنند، بله امیدوارم. الان در شمال همه شهرها ایست بازرسی قرار داده اند و خیابان ها خلوت شده است. اگر همین طور باشد، فکر می کنم این ویروس از اوایل اردیبهشت از بین می رود و بازی‌ها هم برگزار شود. اگر بازی ها این طور بخواهد تمام شود، خوب نیست. چون همه تیم ها هزینه کرده اند و بازیکنان هم در سرما و گرما تمرین کرده اند و حیف است زحمت شان به هدر برود.» بائو درباره دوری اش از فوتبال هم حرف زد:« من که خیلی دلم برای فوتبال تنگ شده. مصدومیت هایی که داشتم، باعث شد زود فوتبال را کنار بگذارم ولی دنبال مربیگری رفتم و مدرک A آسیا را گرفتم و فوق لیسانس مدیریت ورزشی را هم گرفتم ولی متأسفانه در باندهای فوتبالی نبوده ام و 5 سال است حتی در شهر خودم یک تعارف به من نمی شود. من در 11 تیم بازی کردم. به خاطر اینکه در باندی نبودم و فکر کنم این تعداد تیم‌ها خودش یک رکورد باشد.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7315/1/540047/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها