دیگه چه خبر


توضیح دادستانی تهران درباره نامه  نیلوفر بیانی

 خبر اول اینکه،دادستانی تهران در بیانیه‌ای، از اعزام یک هیأت قضایی به زندان برای شنیدن توضیحات نیلوفر بیانی خبر داد.  
به گزارش میزان، بعد از اعلام حکم بیانی از متهمان زیست محیطی به  10 سال حبس، نامه‌ای به نام وی منتشر شد که در آن ادعا شده در دوران بازجویی‌ها تحت شکنجه‌های روحی و روانی قرار گرفته است.
روز پنجشنبه اما دادستانی تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پی ادعاهای مطرح شده از سوی یکی از محکومین به جاسوسی به نام خانم نیلوفر بیانی، بلافاصله هیأت قضایی ازسوی دادستانی تهران مأمور بررسی موضوع شدند که با وجود مراجعه این هیأت به زندان برای شنیدن توضیحات، ادله و استنادات احتمالی نامبرده درخصوص ادعاهای منتشرشده در فضای مجازی، متأسفانه خانم بیانی حاضر به بیان هیچ گونه توضیحی دراین باره نشد.»
پیش از این اسحاق جهانگیری هم با بیان اینکه این نامه را ندیده، گفت که موضوع را در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت مطرح و بررسی خواهد کرد.

 علم‌الهدی: کسی که در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست

 خبر دیگر اینکه،امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات واجب شرعی است، گفت: بارزترین مصداق اهتمام به امور مسلمین شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی با رأی دادن است و بر اساس روایت پیامبر اکرم(ص) کسی که در انتخابات شرکت نکند، مسلمان نیست.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مدعی شد که همه فقها بر این مسأله که مشارکت اجتماعی و سیاسی در امت اسلام یک تکلیف قطعی شرعی است، اتفاق نظر دارند.
وی افزود: از هر مرجعی بالاتر پیامبر اکرم(ص) هستند که فرمودند هرکس صبح برخیزد و به امور جمعی و اجتماعی مسلمان‌ها اهتمام نورزد، مسلمان نیست. وی ادامه داد: دو روز دیگر در فضای مجازی آدم‌های عوضی خواهند گفت فلان کس [علم‌الهدی] گفته که هرکس رأی ندهد، مسلمان نیست.
این سخن را من نمی‌گویم بلکه صحبت پیامبر است که هر کس در امور مسلمانان اهتمام نورزد، مسلمان نیست و این یک روایت متواتر است که هم شیعه و هم سنی آن را نقل کرده‌اند.

 نامه‌ شورای صنفی فرهنگیان به سران قوا

 شنیدیم که، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به سران سه قوا، با طرح این سؤال که آیا فعالیت‌های صنفی معلمان جرم است، خواستار آزادی کنشگری صنفی معلمان شد.
به گزارش ایلنا، در این نامه که در آن، فعالان صنفی معلمان، خواستار تعامل و گفت‌وگوی رودررو با رئیس قوه قضائیه و سایر مقامات در ارتباط با آزادی عمل صنفی و حق قانونی معلمان برای تشکل‌یابی شده‌اند، آمده است: بیش از دو دهه است که تشکل‌های صنفی فرهنگیان بر اساس اصل ۲۶ قانون اساسی ایران در جهت ساماندهی و هدایت فعالیت‌های صنفی درحوزه آموزش و پرورش، شکل گرفته و در این عرصه، حضور داشته‌اند.
فلسفه وجودی این نهادها، ارتقای شرایط معیشتی و حرفه‌ای فرهنگیان و اعتلای کیفیت آموزشی کشور بوده است. هدفی که تحقق آن، بسترساز بالندگی و توسعه همه‌جانبه کشور خواهد بود. اما عوامل مختلفی سبب شده است که فضای فعالیت آزاد و اثربخش برای کنشگران این عرصه، هر روز بیش از پیش، تنگ و تنگ‌تر شود.

ریاض همچنان در مسیر اتهام‌زنی علیه تهران

 دست آخر اینکه،  همزمان با دیدار وزیر خارجه امریکا با پادشاه عربستان و ادعاهایش علیه ایران، وزیر خارجه عربستان هم مدعی شده که ادامه فشارها روی ایران  ضروری است.
به گزارش ایسنا، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا با اشاره به دیدار مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در توئیتی نوشت: وزیر خارجه مایک پمپئو با پادشاه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود دیدار کرد و گفت‌وگویی درخصوص بسیاری از روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای اعم از نگرانی‌ها درباره مشکلات کنسولی و حقوق بشری داشت.
ما در کنار عربستان سعودی با نفوذ بدخواهانه ایران در منطقه و جهان مقابله می‌کنیم.همزمان فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در نشست خبری با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در برلین در اظهاراتی ضد ایرانی گفت که تداوم فشار بر ایران برای آنچه وی توقف دخالت‌های این کشور در امور همسایگانش می‌خواند، امری ضروری است.
این سخنان درحالی است که سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش برای برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده و مقامات کشورمان از جمله محمدجواد ظریف بارها خواهان امضای معاهده عدم تعرض با همسایگان شده که تاکنون از سوی سعودی‌ها بی جواب مانده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7285/3/536781/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها