خوشحالی اعضای شورای نگهبان از قرار گرفتن در لیست تحریم‌های امریکا




در حالی که یک روز قبل از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم، دولت امریکا تنی چند از اعضای شورای نگهبان را در لیست تحریم‌های جدید خود قرار داد، این اعضا می‌گویند تحریم انجام شده مسأله مهمی نیست.
لیست تحریمی تازه امریکا شامل آیت‌الله احمد جنتی، عباس علی کدخدایی، سیامک ره پیک، آیت‌الله محمد یزدی و محمدحسن صادقی مقدم می‌شود.
به‌ گزارش ایسنا، آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان دیروز در حاشیه برگزاری انتخابات مجلس در واکنش به این اقدام به کنایه و طنز گفت: من دارم به این فکر می‌کنم این همه پول‌هایی که ما در صندوق‌های امریکا می‌ریزیم را چکار کنیم؟! این همه در بانک‌های امریکا پول ریختیم حالا نمی‌شود آنها را برداشت کنیم بعد هم نمی‌توانیم آنجا به جشن کریسمس برویم و شرکت کنیم! واقعاً خریت، ارثی نیست این آقا باید یک آرم خریت به پیشانی‌اش بزند تا هر کس می‌آید ببیند که این خر است. من نمی‌فهمم چه فکری می‌کند؟ آخر ما چه ضرری از این تحریم می‌کنیم؟
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم گفت که از این تحریم خوشحال است.
او افزود: اینها که نشان افتخاری برای ماست و به تعبیر شهید بهشتی به هر حال امریکا از اینکه از ایران بیرون شده، عصبانی است و باید از این عصبانیت خود بمیرد.
کدخدایی در پاسخ به سؤال دیگری بیان کرد: خودشان هم فهمیدند یک عمل مضحکی انجام داده اند که نزد جهانیان بی‌آبروتر شدند.
به‌ گزارش ایرنا، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان هم در واکنش به تحریم ۵ عضو این شورا توسط امریکایی‌ها گفت که این اقدام مدال افتخاری برای اعضای این شورا است.
وی شامگاه پنجشنبه در این رابطه گفت: خوشحالم از اینکه دشمنان ایران ناراحت هستند و عملکرد شورای نگهبان در عمل به مر قانون در بررسی صلاحیت‌ها و صیانت از آرای مردم به‌عنوان
حق الناس، قاتلان سردار سلیمانی را به این نقطه رساند که دست به چنین اقداماتی بزنند.
 سخنگوی وزارت خارجه نیز در همین رابطه گفت: تحریم اخیر وزارت خزانه‌داری امریکا چیزی جز ناکامی، ناامیدی و شکست سیاست فشار حداکثری رژیم امریکا نیست.
سید عباس موسوی افزود: آنان که بیش از ۸۳ میلیون ایرانی را تحت تحریم، تروریسم اقتصادی و فشار حداکثری خود قرار داده و نتیجه‌ای نگرفته‌اند اکنون در کمال ناامیدی و استیصال نهاد انتخابات را در ایران هدف قرار داده‌اند و این نشان می‌دهد تا چه حد از مردمسالاری و مشارکت مردمی در ایران هراس دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7285/3/536779/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها