خطیب جمعه تهران: پایان انتخابات آغاز رفاقت میان کاندیداها شود



امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: پایان رقابت‌های انتخاباتی آغاز رفاقت بین کاندیداهاست و نباید دعواهای انتخاباتی را ادامه بدهند. به‌گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه دوم اسفند ۹۸ تهران در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم به همه کاندیداهای انتخاباتی توصیه کرد که پس از پایان رقابت‌ها دعواهای انتخاباتی را ادامه ندهند.
وی افزود: کاندیداها و هوادارانشان پس از پایان انتخابات نباید جامعه را آکنده از تفرقه کنند و این یک حرکت بر ضد نظام است. امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: کسانی هم که حائز اکثریت آراء می‌شوند نباید مغرور شوند و با رقبا کینه توزانه برخورد کنند؛ چرا که همین رقابت‌ها باعث ایجاد فضای انتخاباتی و آمدن مردم به پای صندوق‌های رأی می‌شود.
اینکه کسی بعد از انتخاب نزد فلان وزیر یا مسئول برود و از او بخواهد چون فلان شخص از وی طرفداری نکرده باید برکنار شود کار درستی نیست. نمایندگانی که چنین کارهایی می‌کنند نشان می‌دهند که برای خدا نیامده‌اند. چرا که معنای انتخابات آزاد همین است که هر کس به هر کسی که می‌خواهد رأی بدهد. البته وزرا هم در این زمینه باید در عزل و نصب‌ها دقت کنند و روی قانون بایستند.
خاتمی همچنین در توصیه‌ای دیگر تأکید کرد: با کسانی که حائز اکثریت آراء نشدند هم نباید بی‌مهرانه برخورد شود. آنها با حضور در انتخابات به وظیفه‌شان عمل کردند و باید از آنها هم تشکر کرد که فضای انتخاباتی به وجود آورده‌اند. البته از این افراد هم انتظاراتی هست و قهر با نظام از سوی آنها معنا ندارد. در حالی که این عزیزان می‌توانند ایده‌های خود را به کسانی که رأی آورده‌اند بدهند و با منتخب مردم همکاری کنند.
وی با اشاره به اینکه سه ماه از عمر مجلس دهم باقیمانده است بیان کرد: از همه نمایندگان محترم مجلس دهم، چه آنها که در مجلس یازدهم خواهند بود و چه آنها که نخواهند بود انتظار می‌رود بنابر سوگندی که خورده‌اند تا آخرین لحظه به خوبی وظایفشان را انجام دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7285/2/536777/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها