نباید اضطراب جامعه را بالا برد




سعید بهزادی فرد
روان شناس
با هر موضوعی همان‌طور که هست باید برخورد کرد، نه کمتر و نه بیشتر. در موضوع کرونا، ترس‌ها باید کنترل شوند تا افراد را با مشکلات غیرقابل جبران مواجه نکنند. بخشی از وجود هر انسانی همانند یک کودک در برخی مواقع بحرانی، احساس ترس می‌کند و این امر کاملاً طبیعی است.
اینکه چطور باید با ترس‌ها مقابله کرد، وظیفه بخش بالغ ذهن افراد است. بهترین و مهم‌ترین کاری که می‌توان انجام داد، این است که اخبار را از منابع رسمی تهیه کنیم و به اخباری که منبع غیررسمی دارند، اهمیت ندهیم و به هیچ عنوان آنها را بازنشر ندهیم. همین شنیدن اخبار گسترده و در خیلی مواقع، غیرواقعی سبب تشویش اذهان عمومی می‌شود.
بسیاری از فایل‌های صوتی با اخبار و آماری که منتشر می‌شوند، غیر واقعی هستند و فقط با هدف افزایش ترس و نگرانی بین مردم بازنشر می‌شوند. به اعتقاد من در خصوص کرونا و رعایت موارد بهداشتی به اندازه کافی اطلاع‌رسانی شده و لازم نیست با رصد اخبار تکراری و نگران‌کننده از صبح تا شب سطح اضطراب را بالا ببریم.
 در برخی افراد این قضیه می‌تواند تبدیل به وسواس فکری شود، تا جایی که مشکلات حاد برای فرد به وجود آید. تنها کار و بهترین کاری که در این دوره زمانی می‌توانیم انجام دهیم این است که بهداشت فردی را رعایت کرده و به تفریحات از جمله خواندن رمان و دیدن سریال روی آوریم و ناخودآگاه ذهن خود را به چیزی غیر از اکنون و اینجا سوق دهیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7285/5/536738/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها