حشد الشعبی جانشین «المهندس» را معرفی کرد



گروه جهان/ پس از گذشت حدود 6 هفته از حمله پهپادی امریکا به خودروی فرماندهان ارشد سپاه قدس ایران و حشد الشعبی در فرودگاه بین‌المللی بغداد، گروه مقاومت عراق جانشین «ابومهدی المهندس» را معرفی کرد.
براساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «عبدالعزیر المحمداوی» (ابوفدک) پس از توافق سران حشد الشعبی انتخاب شد و در پی تأیید عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق به‌صورت رسمی به‌عنوان رئیس ستاد حشد الشعبی معرفی می‌شود.
«المحمداوی» که روابط نزدیکی با سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران داشت، یکی از رهبران ارشد حزب‌الله عراق به شمار می‌رود. «ایسنا» به نقل از «شبکه روسیا الیوم» نوشت: «هشام الهاشی»، کارشناس سیاسی عراق درباره رئیس جدید حشد الشعبی گفت: ابو فدک که به او «الخال»(دایی) نیز گفته می‌شود در سال 1983 با سازمان بدر عراق به ریاست هادی العامری همکاری داشته و چندین مأموریت اطلاعاتی برای این سازمان انجام داده است. او در سال 2004 از تحویل سلاح سرباز زد و برای مقابله با امریکایی‌ها با حمایت مالی سازمان بدر گروه‌هایی را تشکیل داد. همکاری او با المهندس در سال 2006 آغاز شد و با استقبال عماد مغنیه، از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان، سردار سلیمانی و المهندس، گردان‌های حزب‌الله را برای نبرد با امریکایی‌ها تشکیل داد.
الهاشی با اشاره به استقبال رهبران شیعه و گروه‌های عراقی از این انتخاب افزود: «او مدیری توانمند است و روابط خوبی با کردها و اهل تسنن دارد.» خبرگزاری رسمی عراق(واع) به نقل از یکی از مقامات حزب دموکرات اقلیم کردستان نیز از سفر رئیس سازمان حشد الشعبی به این منطقه خبر داد. گفته شده فاتح الفیاض یک روز پیش از انتخاب المحمداوی، برای بررسی همکاری‌های اطلاعاتی میان نیروهای فدرال و پیشمرگ و هماهنگی‌ها برای بازگشت گروهک‌های تروریستی داعش به اقلیم کردستان رفته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7285/4/536720/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها