آرش رضاوند، هافبک استقلال در گفت‌و‌گو با «ایران»:

رقابتی ناعادلانه در آسیا داریم






محمد محمدی سدهی
خبرنگار
هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2020 برگزار شد و 4 نماینده ایران با 3 شکست و تنها یک تساوی، ناکام این هفته رقابت‌ها لقب گرفتند. در این میان استقلال 2-1 مغلوب الاهلی عربستان شد اما آرش رضاوند از لحاظ فردی نمایش قابل دفاعی در ترکیب آبی‌پوشان داشت. با این اوصاف، شاگردان فرهاد مجیدی خود را برای بازی‌های فشرده در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کنند.
آرش رضاوند با اشاره به عملکرد استقلال در 2 بازی انجام شده در آسیا، به خبرنگار «ایران» گفت: «در دیدار با الشرطه عراق بدشانس بودیم وگرنه باید این تیم را شکست می‌دادیم. در هفته دوم همه دیدند که داوران گل سالم ارسلان مطهری را مردود اعلام کردند. درواقع مقابل الاهلی عربستان، به داور باختیم. متأسفانه تیم‌های ایرانی رقابتی ناعادلانه در لیگ قهرمانان آسیا دارند و در این مسابقات باید هم با تیم رقیب و هم با داور بجنگند. در هر حال بازی با الاهلی تمام شد و حالا تمرکزمان روی بازی‌های پیش رو در لیگ برتر و آسیاست.» هافبک استقلال ادامه داد: «الوحده امارات حریف بعدی‌مان در آسیاست، باید 3 امتیاز را بگیریم و دست پر به کشور بازگردیم. البته الوحده تیم خوبی است و باید مراقب این تیم باشیم. تیم‌های عربی با توجه به شرایط خوب مالی‌شان، بازیکنان خارجی باکیفیتی جذب می‌کنند و این موضوع کار تیم‌های ایرانی را واقعاً سخت می‌کند. گرچه ما استقلال هستیم و  تا آخرین نفس برای موفقیت می‌جنگیم.همه چیز دست خودمان است و هنوز هر 4 تیم ایرانی شانس صعود به مرحله بعد را دارند. فاصله تیم‌ها زیاد نیست و نباید شرایط کنونی را در نظر بگیریم. قطعاً حریفان امتیاز از دست خواهند داد و ما باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم.»
او از تأثیر منفی برگزاری تمام بازی‌های دور رفت لیگ قهرمانان در خارج از خانه صحبت کرد:«برگزاری بازی‌ها در خارج از خانه خیلی به ضررمان است. ما در ایران هواداران زیادی داریم که با حضور در استادیوم کار را برای حریفان سخت می‌کنند. البته در همین بازی‌های لیگ قهرمانان در کشورهای عربی هم هوادار داریم که حضورشان باعث دلگرمی است. استقلال و پرسپولیس هواداران زیادی دارند و اگر نتوانیم در ایران میزبان باشیم، شانس‌مان را برای صعود به مراحل بالاتر از دست خواهیم داد.»
رضاوند که از دید «سوفا اسپور» در ترکیب تیم منتخب هفته دوم لیگ قهرمانان قرار گرفت، اظهار داشت:«من در 2 بازی الشرطه و الاهلی بهترین بازیکن زمین شدم و این انتخاب به همین دلیل است. شرایط خوبی دارم و کاملاً آماده‌ام تا در صورت صلاحدید کادرفنی در ترکیب قرار بگیرم. متأسفانه ما در روزهای گذشته مصدومان زیادی داشتیم، شک نکنید با اضافه شدن بازیکنان مصدوم شرایط‌مان خیلی بهتر از این خواهد شد. حدود 10 بازیکن را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم و این موضوع بر کیفیت کارمان تأثیر منفی گذاشت. غیبت این بازیکنان وظیفه آنهایی که درون زمین بودند را سنگین‌تر کرد.» بازیکن شماره 88 استقلال درباره بازی فردا تیمش مقابل ذوب آهن گفت:«درست است که ذوب آهن در جدول شرایط خوبی ندارد اما آنها تیم خوبی دارند و ما باید حواس‌مان جمع باشد. باید در بازی‌های پیش رو در لیگ برتر امتیازها را جمع کنیم. در حال حاضر در 3 جبهه می‌جنگیم و باید حداقل امسال با قهرمانی در یک جام انتظارات هواداران را برآورده کنیم. هواداران از ما قهرمانی می‌خواهند و باید به این مهم دست یابیم.»

3 ایرانی در بین بازیکنان منتخب آسیا

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با نتایج خوبی برای نمایندگان ایران همراه نبود ولی تعدادی از بازیکنان از لحاظ فردی نمایش قابل توجهی داشتند. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا 8 بازیکن برتر این هفته را معرفی کرد که علی علیپور زننده هر 2 گل پرسپولیس به الشارجه در رده چهارم قرار گرفت. مهدی ترابی هافبک پرسپولیس هم از نگاه کارشناسان سایت «فاکس اسپورت» در میان 8 بازیکن برتر این هفته معرفی شد. ضمن اینکه سایت «سوفا اسپور» هم آرش رضاوند هافبک استقلال را به واسطه نمایش خوبی که مقابل الاهلی عربستان داشت، در ترکیب تیم منتخب خود قرار داد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7285/18/536704/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها