آخرین وضعیت کرونا در شهرهای ایران



گروه ایران زمین/ از چهارشنبه هفته گذشته که خبر فوت دو شهروند قمی به‌دلیل ابتلا به کرونا منتشر شد، بازار اخبار غیر رسمی متعدد درباره مشاهده موارد ابتلا به کرونا در شهرهای مختلف کشور در فضای مجازی داغ شده است. با این حال خبرهای رسمی تاکنون فقط فوت به‌دلیل کرونا در شهر قم را تأیید می‌کنند. هم‌اکنون 2 بیمارستان «کامکار» و «فرقانی» قم برای قرنطینه بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا در این شهر در نظر گرفته شده و اجازه پذیرش بیماران دیگر به این دو بیمارستان داده نمی‌شود.

دانشجویان پزشکی و مدارس قم تعطیل شدند
دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام‌کرد که همه کلاس‌های درس این دانشگاه به استثنای رزیدنت‌ها، انترن‌ها و دانشجویان پرستاری ترم ۷ و ۸ تا روز پنجشنبه این هفته تعطیل است و پس‌از آن نیز درباره ادامه تعطیلی تصمیم گرفته می‌شود. همچنین بر اساس اعلام رسمی استاندار قم، برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در قم امروز(شنبه) همه مراکز آموزشی، دانشگاهی و حوزوی در قم تعطیل است.

ملاقات بیماران ممنوع شد
در همین حال، دانشگاه علوم پزشکی قم در اطلاعیه‌ای در مورد ویروس کرونا، اعلام کرد که با توجه به وجود مواردی از بیماری کرونا در شهر قم، تمامی ملاقات‌ها در مراکز درمانی و بیمارستان‌های این شهر ممنوع است. همچنین از مردم خواسته شده که در این خصوص با پرسنل بیمارستان‌ها نهایت همکاری را داشته باشند.
از طرفی، «محمد رضا غدیر»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد کمبود ماسک در داروخانه‌ها، گفت: افرادی که قصد دارند در مراکز عمومی که احتمال سرماخوردگی یا آنفلوانزا وجود دارد حضور داشته باشند فقط لازم است، ماسک معمولی استفاده کنند؛ ماسک فیلتردار برای پزشکان و خانواده مبتلایان ویروس کرونا لازم است.

راه‌اندازی پویش «نه به کرونا» در خراسان رضوی
در خراسان رضوی از هم اکنون سازمان های مردم نهاد دست به‌کار شده‌اند تا در کنار دستگاه‌های دولتی در پیشگیری از کرونا نقش داشته باشند. به‌گزارش ایرنا، پویش «نه به کرونا» با هدف جلب مشارکت مردم در پیشگیری از شیوع این بیماری در استان خراسان رضوی راه‌اندازی شد.

مرزهای مهران و شلمچه بسته است
از سوی دیگر به گزارش خبرنگار روزنامه ایران در ایلام معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته است و هیچگونه تردد کالا یا رفت و آمد زائران در این مرز انجام نمی‌شود. وی گفت: زائران و تجار تا اطلاع بعدی به هیچ عنوان به این مرز مراجعه نکنند. همچنین مرز شلمچه در استان خوزستان نیز از سوی طرف عراقی بسته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7285/6/536689/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها