رئیس قوه قضائیه د رکرمان:

مکتب حاج قاسم سلیمانی مردم باوری را می‌آموزد


رئیس قوه قضائیه روز گذشته برای شرکت در مراسم اربعین شهید سلیمانی به کرمان سفر کرد.
سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به کرمان درباره پیگیری پرونده شهادت شهید سلیمانی، گفت: مسئولان قضایی در جمهوری اسلامی و عزیزانی که در عراق با آنها تماس داشتیم، در حال پیگیری پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی هستند؛ پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل و قضاتی مأمور شدند که کار را با همکاری معاونت بین‌الملل قوه قضائیه و وزارت امور خارجه در کشور دنبال کنند و این کار با همکاری مسئولان عالی قضایی در عراق دنبال خواهد شد. به گزارش میزان، رئیسی همچنین با حضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ این شهید بزرگوار ادای احترام کرد.
او سپس با حضور در منزل شهید سلیمانی با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس قوه قضائیه، ظهر دیروز نیز در‌ جمع برخی از «خانواده‌های جانباختگان مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی در کرمان» در حسینیه بیت‌الزهرا(س) حاضر شد و با آن‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیسی در رابطه با دغدغه بازماندگان که عزیزان‌شان شهید محسوب شوند، گفت: حتماً خواست شما را پیگیری خواهم کرد.
رئیس قوه قضائیه همچنین در جمع قضات و کارکنان دادگستری کرمان تأکید کرد که اعلام فساد باید مورد تشویق قرار گیرد. وی تصریح کرد: این موضوع را ما بارها اعلام کردیم. جامعه ما جامعه آمر به معروف و ناهی از منکر است. در فضای اداری و سازمانی استان و کشور اگر با نگاه خیرخواهی متوجه شدید که در سازمانی کاستی وجود دارد، با این نگاه آن را پیگیری کنید.  رئیسی ادامه داد: باید در شورای تأمین استان سازوکاری برای ساماندهی اتباع خارجی و راهبردی برای ساماندهی اندیشیده شود. تعیین راهبردی برای ساماندهی اتباع خارجی به امنیت منطقه کمک خواهد کرد. رئیس قوه قضائیه همچنین افزود: دقت قضات در صدور قرارهای تأمین در مورد کسانی که طبق قانون می‌توانند کارشان به زندان کشیده نشود، مورد تأکید ماست و قضات تلاش کنند اگر راهی نبود، اقدام به صدور مجازات حبس کنند.
رمز بقای شهید سلیمانی اخلاص او بود
رئیس قوه قضائیه در مراسم بزرگداشت اربعین شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت سردار رشید اسلام، افتخار مجاهدان در جهان اسلام، حاج قاسم سلیمانی رضوان الله علیه را به مردم عزیز کرمان و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت و محشور شدن روح بلند او را به ارواح مطهر شهیدان کربلا و روح بزرگ نبی مکرم اسلام (ص) و ارواح مطهر صدیقین و شهدا و صالحین و آسمانی شدن او را تبریک عرض می‌کنم.
وی افزود: به روح بلند او و همرزمان شهید و دلاور او درود می‌فرستم. امروز چهلمین روز شهادت این سردار سرافراز سپاه اسلام است؛ کسی که حقیقتاً شهادتش قیامتی برپا کرد و با اراده پروردگار متعال و ولی‌اش دل‌ها در سراسر ایران و جهان اسلام متوجه او شد و او خود متوجه به وجه‌الله شد.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه از مهم‌ترین شاخصه‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی اخلاص بود، گفت: برای خدا اندیشه کردن، برای خدا عمل کردن، در راه خدا گام برداشتن از شاخصه‌های مکتب اوست و رمز بقای او اخلاص بود. وی با اشاره به اینکه رمز متوجه شدن دل‌ها به شهید سلیمانی اخلاص اوست، تصریح کرد: اولین شاخصه شهید سلیمانی اخلاص و دلدادگی او به خداست. کسی که با خدا بود، خداوند متعال با اوست.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دومین نکته در مکتب حاج قاسم سلیمانی ولایتمداری است، تصریح کرد: اگر وصیتنامه او هم نمی‌بود، شما مشی و سلوک حاج قاسم را که می‌دیدید، می‌گفتید او یک ولایتمدار واقعی است. انسان ولایتمدار با «ولایت‌شعار» متفاوت است. بسیاری ممکن است سخن از ولایت بر زبانشان جاری شود؛ اما ولایتمداری موضوع متفاوتی است.
وی گفت: حاج قاسم سلیمانی و مکتب حاج قاسم سلیمانی مردم باوری را می‌آموزد. او مردم را باور داشت. باور نسبت به مردم خیلی مهم است. در عالم، سیاستمداران دم از مردم می‌زنند و در این باب دکان داری می‌کنند؛ اما مردم را حقیقتاً باور ندارند. او مردم را باور داشت به تبعیت از امام و رهبری نظر و حرف و نگاه مردم را تشریفاتی نمی‌دانست و حقیقتاً مردم باور بود.
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: اگر در گوشه و کنار آهنگی از فساد و آلودگی و کجی و انحراف، می‌شنوند، با همه وجود می‌دانند هاضمه انقلاب اسلامی فساد را نمی‌پذیرد و دست قدرتمند ملت به تبعیت از مقتدای بصیرت آفرین‌مان اجازه نخواهد داد در گوشه‌ای از این نظام، فساد لانه کند.
پیام قدردانی خانواده شهید سلیمانی از رهبری انقلاب و مردم ایران
خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی در پیام قدردانی از مقام معظم رهبری، ملت ایران و امت اسلامی با اشاره به اینکه حاج قاسم از متن مردم، از جنس مردم و فدایی مردم بود و ولایت فقیه را نسخه شفابخش امت می‌دانست، تأکید کردند: وصیتنامه حاج قاسم راهنمای ما و مجاهدان و حق طلبان عالم است. به گزارش سپاه نیوز، در بخشی از این پیام آمده است:
حاج‌قاسم از متن مردم، از جنس مردم، برای مردم و فدایی مردم بود و این درس را همان گونه که خود بارها گفت در مکتب مولا و مقتدای خود رهبری عظیم الشأن و عزیزتر از جانمان آموخته بود. با تبریک و تهنیت فجر چهل و دوم انقلاب، بار دیگر از رهبر عظیم الشأن و عزیزمان و آحاد ملت شریف و خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس و مدافعان حرم و امنیت و همچنین آزادیخواهان و حق طلبان جهان در سایر جوامع و ملل بویژه کشورهای محور مقاومت که با صدور پیام و ابراز محبت و حضور باشکوه در مراسم و برنامه‌های گرامیداشت حاج قاسم و شهدای مقاومت تسلی بخش ما و موجب شادی ارواح مطهر آنان شدند، قدردانی و سپاس متواضعانه به جای می‌آوریم و با تجلیل از حضور پرمعنای شما مردم ولایتمدار و قدرشناس کرمان در این مراسم امروز و آرزوی سربلندی، سعادت و بهروزی ایرانیان غیرتمند و دلبسته به پیشرفت کشور، دست دعا و نیاز بر آسمان بلند می‌کنیم و عزت، سلامتی و طول عمر روز افزون ولی فقیه زمان، رهبر جانباز، حکیم و فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام سیدعلی حسینی خامنه‌ای (مدظله العالی) را از درگاه کبریای طلب می‌کنیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7281/1/536323/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها