سنای امریکا اختیارات جنگی ترامپ را محدود کرد




گروه جهان /  سنای امریکا روز پنجشنبه، لایحه محدود کردن اختیارات دونالد ترامپ برای جنگ با ایران را با 55 رأی موافق و 45 رأی مخالف تصویب کرد. این لایحه در روزهای آینده و تا آخر ماه جاری میلادی (فوریه) در مجلس نمایندگان امریکا که اکثریت نمایندگان دموکرات هستند، هم به رأی گذاشته می‌شود.
به‌گزارش الجزیره، پس‌از آنکه سناتور تیم کین روز پنجشنبه لایحه محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ برای جنگ با ایران را در صحن سنا به رأی گذاشت، تمام دموکرات‌های سنا به اضافه 8 سناتور جمهوریخواه به این لایحه رأی مثبت دادند و رسماً اعلام کردند که از جنگ‌افروزی احتمالی رئیس جمهوری امریکا علیه ایران ناخرسند هستند و خواسته‌شان از فرمانده کل قوا این است که وارد چنین جنگی نشود.
البته قطعنامه صادر شده با توجه به وتوی آن توسط ترامپ، ضمانت اجرایی نخواهد داشت. ترامپ از آن رو قادر به وتوی این لایحه است که طبق قوانین امریکا، رئیس جمهوری می‌تواند هر لایحه‌ای را که کمتر از دو سوم آرای مثبت سنا و مجلس نمایندگان را به دست آورده باشد، وتو کند. شاید از همین رو بود که کین گفت: «این لایحه درباره ترامپ یا حتی ریاست جمهوری نیست بلکه درباره قدرت کنگره در زمان اعلام جنگ است. در واقع ترامپ یا هر رئیس جمهوری دیگری اگر قصد آغاز جنگ دارند باید آن را در کنگره به بحث و حتی رأی‌گیری بگذارند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7279/1/536073/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها