دیگه چه خبر


۵ شهروند امریکایی متهم به نقض تحریم ایران

 خبر اول اینکه، وزارت دادگستری امریکا پنج شهروند امریکایی از ایالت‌های تگزاس و نیویورک را به نقض تحریم‌های نفتی ایران متهم کرد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت دادگستری امریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که این پنج نفر را به مخفی‌کاری و نقض یک قانون بین‌المللی تجارت از طریق ترتیب دادن خرید نفت ایران و فروش آن به پالایشگاهی در چین، متهم کرده است. «دنیل ری لین»، رئیس شرکت خصوصی استک رویالتیز و ال.ال.سی شرکتی در تگزاس که مواد نفتی و معدنی می‌فروشد، از جمله متهمان هستند. این پنج نفر متهم شده‌اند که از ژوئیه سال ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ به طور مخفیانه هماهنگی‌هایی را به منظور خرید نفت ایران و ارسال آن به یک پالایشگاه نامعلوم چینی انجام می‌داده‌اند. وزارت دادگستری امریکا اعلام کرد که اگر حکم صادر شود، متهمان حداکثر به ۲۵ سال زندان و پرداخت جریمه‌ای تا ۱.۲۵ میلیون دلار محکوم خواهند شد. همزمان دادستانی نیویورک به اتهام جرایم بانکی و دروغ گفتن به بازجویان فدرال، علیه بهرام کریمی، شهروند ایرانی-کانادایی ۵۳ ساله اعلام جرم کرده است. طبق ادعای مقامات امریکایی، وی در انتقال حدود ۱۱۵ میلیون دلار پول به ایران و ونزوئلا با استفاده از نظام مالی امریکا متهم است که بخش زیادی از این پول‌ها صرف هزینه ساخت 7 هزار واحد مسکونی در ونزوئلا شده است.

واکنش انجمن صنفی به تفتیش منازل روزنامه‌نگاران

 خبر دیگر اینکه،همزمان با انتشار اخباری مبنی بر تفتیش منزل چند روزنامه‌نگار، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران فراخوانی در این‌باره منتشر کرد. به گزارش ایرنا، در متن این فراخوان آمده است: با توجه به انتشار اخباری درباره مراجعه مأموران به منزل یا محل کار برخی همکاران روزنامه‌نگار و بازرسی وسایل و ضبط برخی از آنها از قبیل لپ تاپ و گوشی موبایل آنان، همکارانی که دچار این مشکلات شده‌اند، می‌توانند درصورت تمایل جهت پیگیری رسمی و قانونی انجمن از طریق مراجع ذی‌ربط، گزارش دقیق، با ذکر جزئیات ماجرا را برای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران ارسال نمایند تا در تعامل با دستگاه‌های قانونی، اقدامات و پیگیری مناسب جهت حل و فصل موضوع انجام شود. امیدواریم که مسئولین مربوطه با رعایت اصول تعامل، علل و مستندات قانونی را اعلام کرده و نسبت به رفع مشکل همکاران ما اهتمام ورزند.

تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مطرح نیست

 دست آخر اینکه،  مدیر اداره منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت که فعلاً هیچ مذاکره رسمی برای بازبینی قطعنامه ۲۲۳۱ (قطعنامه برجام) یا تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در کار نیست. به گزارش ایسنا، ولادیمیر یرماکوف در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که در حال حاضر، امکان تمدید معاهده منع تجارت تسلیحاتی اعمال شده بر ایران که طبق برجام در ماه اکتبر مدت آن به پایان خواهد رسید، مورد بحث در شورای امنیت سازمان ملل نیست. یرماکوف درباره اینکه آیا مذاکره‌ای بر سر تمدید این معاهده در حال انجام شدن است یا نه، اظهار کرد: من به شما اطمینان می‌دهم که هیچ مذاکره‌ای بر سر بازبینی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نه در شورای امنیت و نه در هیچ جای دیگری به طور رسمی در حال انجام گرفتن نیست.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7278/3/535966/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها