هفته بیستم لیگ برتر فردا آغاز می‌‌شود

رقابت در غیاب آسیایی‌ها




محمد محمدی سدهی / هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر، فردا با برگزاری 5 دیدار آغاز خواهد شد و 3 دیدار باقی مانده نیز که مربوط به تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیاست، یکشنبه 4 اسفند برگزار می‌‌شود. در غیاب آسیایی‌ها، فردا تراکتور و سایپا از ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف هم می‌‌روند؛ دو تیمی که هفته قبل مقابل رقبا به تساوی رضایت دادند. تلاش شاگردان ساکت الهامی در خانه گل‌گهر به 1-1 انجامید و شاگردان ابراهیم صادقی نیز نتیجه مشابهی برابر پارس جنوبی به دست آوردند. تراکتور و سایپا تاکنون 23 بار در لیگ برتر با هم بازی کرده‌اند که سهم تراکتور 10 و سهم سایپا 4 برد بوده و 9 تقابل دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است. در ضمن بازی رفت دو تیم در لیگ جاری با پیروزی 1-0 تراکتور به پایان رسید. البته در آن مقطع مصطفی دنیزلی روی نیمکت تراکتور حضور داشت. تیم تبریزی با 34 امتیاز سوم است و سایپا هم با 19 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد.
ساعت 15:30 دو دیدار همزمان برگزار می‌‌شود که  در یکی از آنها پیکان و فولاد در ورزشگاه شهدای شهر قدس به میدان می‌‌روند. خودروسازان هفته قبل با عبدالله ویسی که جانشین حسین فرکی شده، برابر ماشین‌سازی به تساوی 2-2 رسیدند تا نوار شکست‌های پیکان پس از 4 باخت پیاپی قطع شود و با 14 امتیاز در رده چهاردهم باقی بمانند. شاگردان جواد نکونام در فولاد هم 2-0 شهرخودرو را از پیش رو برداشتند تا پس از 3 بازی نبردن، به پیروزی برسند و با 27 امتیاز در رده هفتم قرار بگیرند. پیکان و فولاد پیش از این 25 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن 10 برد برای فولاد، 7 برد برای پیکان و 8 تساوی بوده که آخرین آن تساوی بدون گل در بازی رفت این فصل بوده است. در دیگر دیدار هم نساجی و پارس جنوبی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم می‌‌روند. تیم شهرخسته در شرایطی به میدان می‌‌رود که در بازی قبل خود 2-1 مغلوب دیگر تیم استان بوشهر یعنی شاهین شد تا با 19 امتیاز در رده دوازدهم باقی بماند و حالا شاگردان رضا مهاجری به دنبال جبران هستند. از سویی شاگردان هومن افاضلی هم که با 16 امتیاز سیزدهم هستند، امیدوارند اولین برد خود را با این مربی به دست آورند. دو تیم از فصل گذشته تاکنون 3 بار در لیگ برتر با هم دیدار کرده‌اند که تنها یک بار پارس جنوبی پیروز شده و 2 دیدار هم با تساوی به اتمام رسیده است. بازی رفت دو تیم نیز 2-2 به پایان رسید.
صنعت نفت آبادان از ساعت 16 در ورزشگاه تختی این شهر مقابل گل گهر قرار می‌‌گیرد. به نظر می‌‌رسد مدیران نفت آبادان به دنبال جایگزینی برای دراگان اسکوچیچ که سرمربی تیم ملی شده، نیستند. در این میان، امید شریفی و مرتضی بچاری به کادر فنی طلایی پوشان آبادانی اضافه شده‌اند تا به بهنام سراج در امور فنی کمک کنند. البته باید دید نفت که در بازی قبل با هدایت سراج 1-0 مغلوب ذوب آهن شد تا با 30 امتیاز در رده ششم باقی بماند، چقدر به این مربی جوان و بومی زمان می‌‌دهد. در سمت مقابل، تیم مجید جلالی پس از اینکه در بازی معوقه هفته یازدهم برابر ماشین سازی به برتری رسید، 3 تساوی پی در پی به دست آورد تا همچنان تنها یک پیروزی در این فصل به دست آورده و با 13 امتیاز در رده پانزدهم جدول باشد. بازی رفت دو تیم 1-0 به سود نفت به پایان رسید.
در آخرین بازی فردا هم شاهین و ماشین‌سازی از ساعت 16:15 در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر با هم دیدار می‌‌کنند. بوشهری‌ها با 13 امتیاز همچنان قعرنشین هستند اما سیر صعودی آنها ممکن است معادلات انتهای جدول را تغییر دهد. شاگردان میشو کریستیچوویچ 2 برد پیاپی مقابل پیکان و نساجی را جشن گرفته‌اند و این موضوع برای تیمی که از ابتدای فصل حتی یک برد هم نداشت، موفقیت بزرگی محسوب می‌‌شود. در سمت مقابل، ماشین سازی با 24 امتیاز قرار دارد که در رده نهم جدول است. این تیم با سرمربیگری احد شیخ لاری که در نیم فصل دوم جانشین رسول خطیبی شده، 2 مساوی و یک باخت داشته است. گفتنی است، بازی رفت دو تیم با پیروزی 4-2 ماشین سازی خاتمه یافت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7278/18/535957/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها