#پارکینگ-پروانه

یگانه خدامی - خبرنگار

پارکینگ پروانه تهران و جمعه بازارش یکی از نمودهای نوستالژی‌ و از جمله   پاتوق‌های دوست داشتنی روزهای جمعه این شهر است. حالا خبر می‌رسد قرار است این پاساژ و پارکینگش تعطیل شود. ابتدا گفته شد پاساژ به بنیاد مستضعفان واگذار شده و قرار است تخریب شود اما معاون بنیاد مستضعفان این خبر را تکذیب کرده و گفته بنیاد مستضعفان هیچ برنامه‌ای برای خرید پارکینگ پروانه ندارد و عملیات مقاوم‌سازی پارکینگ هم مانعی برای فعالیت جمعه بازار نیست.
البته علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 در توئیترش درباره این موضوع توئیتی نوشت که به شکلی مبهم خبر از تخریب این پاساژ می‌داد. او نوشت: «کسبه گرامی، جای نگرانی نیست! اصلاحات درشهر همواره عرصه تعارضات منافع عمومی و منافع گروه‌های خاص و ‌اشخاص است. معیشت کسبه جمعه بازار پروانه نیز مثل تأمین ایمنی مراجعان در زمره دغدغه‌های ماست. هوشیار باشیم که فجایعی نظیر حادثه پلاسکو در قلب تهران بیش ازهرجای دیگر در کمین ماست.»
خیلی‌ها در این چند روز از خاطره هایشان از جمعه بازار پاساژ پروانه نوشتند و از اینکه در این روزها و نزدیک ایام عید نوروز بسته شدن این پارکینگ و تعطیلی جمعه بازارش چقدر به کسبه و دستفروش‌های آن آسیب می‌زند: 
 «اصلاً خاطراتی که هر کدوم از ماها با پارکینگ پروانه و جمعه بازار داشتیم به کنار، تکلیف اون همه آدمی که دم عید بیکار میشن چی میشه واقعاً؟»
  «جمعه بازار پارکینگ پروانه رو باید به‌عنوان میر‌اث معنوی‌ ثبت کنید، نه که از بینش ببرید. اونم شب عید و وقت کاسبی اون همه آدمی که همه این سال سیاه و بازار خراب رو صبر کردن به امید این یک ماه.»
 «خبر دردناکی که شنیدم این بود که پاساژ پروانه قراره جمع شه. چه جمعه‌هایی اونجا خاطره نساختم، دست فروشیا، رفاقتا...حس می‌کنم بخشی از هویتم قراره برای همیشه از دست بره...»
 «اینکه خیلی از چیزهامون برعکسه که شکی نیست ولی داشتم به خبر تعطیلی پارکینگ پروانه فکر می‌کردم (جمعه بازار) گفتم حتماً شهرداری جای دیگه‌ای رو برای این کار تخصیص میده. معمولاً هم اینجوریه که میان با منت یک زمین وسیع در اطراف تهران تو بیابون ها تخصیص میدن»
 «جمعه بازار پارکینگ پروانه واقعاً امنیت نداشت. نوستالژیکه برای همه ما ولی نه ورودی درست داشت، نه خروجی درست، نه امکانات ایمنی، نه سرویس بهداشتی و غذافروشی تمیز. امیدوارم منتقلش کنند به مکان بهتری که دم عیدی غرفه‌داران هم ضرر نکنند.»
یک خبر دیگر هم امروز توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را جلب کرد. اینکه حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: «مردانی که از توانایی مالی لازم برای اداره زندگی برخوردار نیستند، ازدواج نکنند تا برای دستگاه قضایی بحران ایجاد نکنند.» این اظهارنظر با انتقاد زیادی مواجه شد و خیلی‌ها می‌گفتند چرا مجلس به جای این راهکار به‌دنبال راهکاری برای حل مشکلات جوانان نیست؟ واکنش کاربران را به این حرف‌های نوروزی بخوانید: 
 «اصلاً عامل اصلی طلاق ازدواجه، به نظرم اگه جلوی ازدواج ها‌ رو بگیریم طلاق صفر میشه شماها هم به زحمت نمی‌افتید. ببخشید ازدواج می‌کنیم.»
 «ترویج ازدواج را باید به سبک سخنگوی کمیسیون قضایی - حقوقی مجلس جلو برد.»
 «آقای نوروزی بهتر نیست به جای حذف صورت مسأله، افرادی که توانایی ندارند نماینده مجلس نشوند که برای جوانان بحران ایجاد نکنند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7275/2/535644/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها