آیا پارکینگ پروانه تعطیل می‌شود؟

جدال نوستالژی و ایمنی


تعطیلی پارکینگ «پروانه» یکی از معروف‌ترین جمعه بازارهای تهران دیروز با واکنش شهروندان مواجه شد. پاساژ و پارکینگ پروانه از سال‌های دور، یکی از نوستالژیک‌ترین مکان‌های پایتخت شناخته می‌شود که در روز‌های جمعه، پاتوق متنوع و پر از رنگ تهران‌نشین‌هاست. جالب اینکه این پاساژ، به‌عنوان اولین تجربه رسمی و پر بازدید دستفروشی هم نام گرفته که قرار است به‌عنوان الگو، در نقاط مختلف شهر، بساط دستفروشان را گسترده‌تر کند. اما حالا با اجرای طرح ایمنی ساختمان‌ها، این پاساژ جزو ناایمن‌ترین‌هایی قرار گرفته که باید زودتر مقاوم‌سازی شود. شهردار منطقه 12، درباره سرنوشت کسبه هم گفته که آنها به مکان دیگری منتقل می‌شوند. کسبه اما همچنان معترضند. آنها گلایه دارند که چرا در این فصل سال و در نزدیکی ایام رونق بساط‌ها چنین تصمیمی گرفته شده است، اما علی محمد سعادتی معتقد است که با توجه به حجم مراجعه به پاساژ پروانه و پارکینگ آن در  روزهای جمعه بازار در صورت بروز حادثه، نتیجه‌ای کمتر از حادثه پلاسکو نخواهد داشت، از آنجایی که قرارداد بهره بردار پارکینگ نیز به پایان رسیده، پروژه ایمن‌سازی این مکان در دستور کار قرار گرفته است. او البته به ایسنا گفته که کار مقاوم‌سازی با توجه به‌ویژگی این پاساژ باید هر‌چه سریع‌تر آغاز شود، اگر در این بازه زمانی تا ایمن‌سازی پاساژ پروانه اتفاقی رخ دهد که ناشی از عدم ایمنی باشد، چه کسی پاسخگوست. ما مزایده‌ای برای این پاساژ و پارکینگ آن برگزار نخواهیم کرد.
بنیاد برنامه‌ای برای خرید پارکینگ پروانه ندارد
معاون بنیاد مستضعفان هم با رد شایعه تعطیلی جمعه بازار پارکینگ پروانه به‌دنبال تملک یا اجرای عملیات مقاوم‌سازی آن توسط بنیاد مستضعفان گفت: اجرای عملیات مقاوم‌سازی و مکانیزاسیون پارکینگ پروانه در جریان بهره‌برداری فعلی آن انجام می‌شود و اجرای این عملیات هیچ مشکلی برای کسب و کار جاری در این پارکینگ ایجاد نمی‌کند.
منوچهر خواجه دلویی در واکنش به شایعات اخیر درباره تملک پارکینگ پروانه توسط بنیاد مستضعفان و نگرانی برخی از کسبه و مردم نسبت به تعطیلی جمعه بازار پارکینگ پروانه، با تکذیب موارد مطرح شده گفت: پارکینگ پروانه تحت تملک شهرداری تهران است و شایعات مطرح شده نسبت به خرید این پارکینگ و تملک آن توسط بنیاد مستضعفان به‌هیچ وجه صحت ندارد. وی افزود: در توافق اخیر شهرداری با بنیاد مستضعفان، مقرر شد پارکینگ پروانه به‌عنوان پارکینگ ساختمان پلاسکو جدید مورد بهره‌برداری قرار گیرد و بنیاد مستضعفان نیز قرار است تنها نسبت به مقاوم‌سازی این پارکینگ و مکانیزاسیون آن اقدام کند و هیچ برنامه‌ای برای خرید این پارکینگ توسط بنیاد مستضعفان وجود ندارد. خواجه دلویی گفت: هیچ جای نگرانی نسبت به آینده فعالیت فعلی این پارکینگ وجود ندارد و شایعات مطرح شده نسبت به تعطیلی کسب و کار جمعه بازار پارکینگ پروانه به‌دنبال شایعات تملک این پارکینگ یا عملیات مقاوم‌سازی آن که باعث نگرانی برخی از کسبه و مردم شده، صحت ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7275/2/535643/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها