#انتگرال


یگانه خدامی
خبرنگار

​​​​​​​از چند روز پیش که خبر حذف انتگرال از کتاب ریاضی دبیرستان منتشر شد کسانی که رشته ریاضی خوانده‌اند درباره‌اش می‌نوشتند اما امروز که رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از این تصمیم حمایت کرد بحث جدی‌تر شد. علی ذوعلم گفت: «از حذف انتگرال از کتاب ریاضی دفاع می‌کنم. باید اینها کنار بروند تا جا برای مهارت و سبک زندگی باز بشود.»
بسیاری از کسانی که ریاضی خوانده‌اند و برای یاد گرفتن انتگرال مشکل داشته‌اند از این تصمیم حمایت کردند اما کسانی هم هستند که می‌گویند این درس پایه دروس مهندسی است و نباید حذف شود. خیلی‌ها هم به اینکه مهارت زندگی قرار است جایگزین انتگرال شود اعتراض می‌کنند و معتقدند این دو مسأله ربطی به هم ندارند: 
 «بنده به‌عنوان کسی که تو دبیرستان همیشه ریاضی‌ام 20 بوده، از حذف انتگرال دفاع می‌کنم. کم اطلاعات اضافه و به درد نخور بریزید تو مخ بچه‌های مردم. یه ذره زندگی یاد بدید، یه ذره هم چیزهای به درد بخور. هر کی انتگرال لازم داشت میاد دانشگاه میخونه دیگه»
  «بنده هرچه تجدید داشتم از حساب دیفرانسیل و انتگرال بود، الان میخوان این مباحث را حذف کنن! چی کشیدیم ما ازاین نظام آموزشی و چی میکشند بچه‌های امروزی!»
  «انتگرال رو حذف کنن دیگه از ریاضی چی میمونه؟طرف بیاد مهندسی بخونه با کدوم پایه ریاضی؟نتیجه‌اش میشه این بازار مکاره مدرک‌فروشی که به اسم دانشگاه ساختید و این‌همه فارغ‌التحصیل کارشناسی و ارشد بیکار و بدون مهارت.»
  «ساده‌ترین بخش ریاضیات برای من حساب دیفرانسیل و انتگرال بود که اونم دارند از کتاب درسی حذف می‌کنند.»
  «یک موضع‌گیری بدهکار بودم. اون رو هم انجام بدم و برم: از حذف انتگرال از درس‌های دبیرستان، با آهی از ته دل، حمایت می‌کنم.»
  «بنده هم از حذف مبحث انتگرال از کتاب درسی ریاضی دفاع میکنم؛ چون واقعاً الان هیچی ازش یادم نمیاد.»
  «گفته انتگرال رو از کتاب ریاضی مدارس حذف می‌کنن. الان دیگه بچه‌ها چی یاد بگیرن؟»
  «یکی دو تا کابوس هست که هر چند ماه یک بار به شکل‌های مختلف می‌بینیمشون. یکیشون اینه که توی دبیرستان بعد از انتگرال یه مبحث خفن و سخت ریاضی هست که من سر هیچ کدوم از کلاس‌هاش حاضر نبودم و هیچی حالیم نیست. نزدیک امتحانه و مطمئنم که قبول نمی‌شم ولی هراسان دارم دست و پای بی‌فایده می‌زنم»
  «ولی به‌نظرم انتگرال درس مهمی برای رشته‌های ریاضی هست. دبیرستان بهترین زمان برا یادگیریش هست که این آقایون حذفش کردن. آخه چرا دارن سطح علمی رو انقدر پایین میارن. اول نمره هارو برداشتن بعد هر روز مدارسو تعطیل کردن الانم این...»
  «میگن مواردی مانند انتگرال و... حذف شده و مهم نیست، یک نفر به من بگوید، فردا این دانش‌آموز وارد دانشگاه می‌شود مثلاً به‌عنوان مهندس چه جوری قراره محاسبات کنه؟ چه جوری قراره راه حل پیدا کنه؟ هدف از محاسبات ریاضی در دبیرستان کمک به شکوفایی و خلاقیت و نحوه پیدا کردن راه حل است.».

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7274/2/535495/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها